۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۲۱۸۶۱۹

آغاز جشن های زیر سایه خورشید در 30 امام زاده شاخص خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که دهه کرامت بهترین فرصت برای تقویت فرهنگ رضوی و فاطمی در جامعه است، گفت: جشن های زیر سایه خورشید با هدف معرفی فرهنگ رضوی و اعتلای این فرهنگ در جامعه تا پایان دهه کرامت در 30 امامزاده شاخص استان برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام محمدطاهر گرايلي حجت‌الاسلام محمدطاهر گرايلي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که از ابتدای دهه کرامت به منظور ارتقای فرهنگ رضوی و فاطمی در جامعه جشن های زیر سایه خورشید در بقاع متبرکه با حضور خدام حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد، گفت: براساس بررسی های انجام شده کاروان خدام رضوی در سفرهایی که به شهرها داشته اند بیشترین نقش را در زنده کردن و تقویت فرهنگی رضوی در میان مردم استان های مختلف کشور داشته اند بر همین اساس جشن های زیر سایه خورشید همه ساله در استان و نقاط مختلف کشور با هدف تقویت فرهنگ رضوی و ارتقا جایگاه امام زادگان در میان مردم برگزار می شود.

 

وی با بیان این که هدف از برگزاری جشن های زیر سایه خورشید در امام زادگان علاوه بر معرفی فرهنگ رضوی افزایش معرفت، شناخت و تعمیق بینش مردم نسبت به امام زادگان محل زندگیشان است، گفت: این  جشن ها نقش موثری در افزایش تکریم امام زادگان در میان مردم داشته و موجب افزایش و ارتقای فرهنگ مذهبی در میان آنها شده و به خوبی هدف رسالت و بعثت پیامبر(ص) و اهل بیت را برای مردم معرفی کرده است.

 

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی برگزاری نمایشگاه های کتاب و دستاوردهای اوقاف را از دیگر برنامه های حاشیه ای جشن های زیر سایه خورشید عنوان کرد.

 

حجت الاسلام گرایلی با بیان این که تا پایان دهه کرامت همه روزه در امام زادگان شاخص استان ویژه برنامه ای باهدف معرفی ابعاد شخصیتی حضرت معصومه(س) برای دختران برگزار خواهد شد، گفت: در این برنامه سخنرانی ویژگی های دختر مسلمان از دیدگاه اسلام، قرآن و اهل بیت برای بانوان جوان معرفی شده و همچنین برنامه های مشاوره برای دختران جوان انجام می شود.

 

وی با اشاره به این که در طول دهه کرامت نمایشگاه های حجاب و عفاف در سراسر استان با همکاری اوقاف برگزار خواهد شد،، ادامه داد: در این نمایشگاه وسایل مربوط به حجاب و عفاف و محصولات فرهنگی با تخفیف ویژه به بازدیدکنندگان عرضه خواهد شد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که استقبال بانوان از جشن های روز دختر در امام زادگان شاخص استان بسیار خوب بوده است، گفت: استقبال دختران جوان از برنامه های فرهنگی نشان می دهد که این دختران تشنه دانستن هستند و مهم ترین رسالت مسؤولان فرهنگی معرفی درست سبک زندگی دینی به آنها است.

 

حجت الاسلام گرایلی با بیان این که حضور خدام رضوی رنگ بوی خاصی به استان داده است، گفت: خدام حرم رضوی برای مردم پیام آور رسالت ولایت هستند و وظیفه مردم را در قبال امام و نایبش برای مردم بازگویی و یادآوری می کنند.

 

وی ولایتمداری را مهم ترین عنصر فرهنگ رضوی و فاطمی عنوان کرد و یادآور شد: تنها راه نجات انسان در تمسک به ولایت و کتاب خداوند نهفته است./968/پ202/ب

ارسال نظرات