۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۵
کد خبر: ۲۱۸۸۲۹
حجت الاسلام راشد یزدی تبیین کرد:

اهمیت رأفت و نرم‎خویی به عنوان صفات یک مؤمن

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام راشد یزدی با اشاره به حدیثی قدسی، نرم خویی و رأفت را از صفات مؤمنان برشمرد و گفت: امام صادق(ع) می فرمایند: «اگر کسی در گوش راست من بی ادبی کند و بپیچد و در گوش چپ من عذرخواهی کند فوراً قبول می کنم».
حجت الاسلام راشد يزدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام کاظم راشد یزدی، کارشناس مذهبی شب گذشته در صحن جامع حرم مطهر رضوی گفت: ما باید آنچه را پیامبر اسلام(ص) فرموده اند عمل کنیم چرا که سخن ایشان، سخن خداوند است چه در قرآن باشد و چه نباشد.

 

وی با بیان این که قرآن اغلب شامل جزئیات امور نیست، افزود: پیامبر اکرم(ص) افزون بر این که پیام و متن گفتار خداوند را می آورند، اجازه وضع و نهی قوانین را نیز  دارند؛ ایشان آنچه خوب است را حلال و آنچه بد است را حرام  و امر به خیر و نهی از شر می کند.

 

حجت الاسلام راشد یزدی با اشاره به حدیثی قدسی، ادامه داد: خداوند می فرماید اگر بخواهم برای مؤمن و مسلمانی، دنیا و آخرت را به خوبی جمع کنم به او چهار چیز می دهم: قلب رئوف، صورت باز و گشاده، زبان نرم و دست باز.

 

وی بر داشتن دل نرم و قلب رئوف تأکید و خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) می فرمایند: «اگر کسی در گوش راست من بی ادبی کند و بپیچد و در گوش چپ من عذرخواهی کند فوراً قبول می کنم». همچنین مالک که نه سال در خدمت پیامبر(ص) بود، می گوید هرگز ندیده است که ایشان گره بر ابرو بیاورند و تندخویی کنند. خداوند نیز می فرماید: «آسمان و زمین با این وسعت نظر من را به حدی که اگر مؤمنی نرمی داشته باشد نظر من را به خودش جلب می کند، جلب نمی کند».

 

حجت السلام راشد یزدی افزود: ایامی همچون دهه کرامت، میلاد نبی مکرم اسلام(ص) و عید غدیر، فرصت های نیکی هستند که می بایست از آن ها نهایت استفاده را برای آبادانی دنیا و آخرت خود ببریم چرا که دنیا و آخرت به هم متصل است و بهترین دعا برای دیگران دعای «ربَّنا آتِنا فی الدّنیا حسنة و فی الاخرة حسنة» است./930/پ202/ب

ارسال نظرات