۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۲۱۸۸۸۹
چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی؛

دیدار معاون آمار و بررسی حوزه های علمیه کشور با آیت الله شبستری

خبرگزاری رسا ـ معاون آمار و بررسی حوزه های علمیه سراسر کشور در سفر به شهر تبریز با نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی دیدار کرد.
حجت‌الاسلام محمد فاضل، سرپرست معاونت آمار و بررسي حوزه‌هاي علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مجتبی فاضل، معاون آمار و بررسی حوزه های علمیه کشور روز گذشته در سفر به تبریز ضمن بازدید و بررسی عملکرد مدارس علمیه استان آذربایجان‌شرقی با آیت الله مجتهدشبستری، امام جمعه تبریز دیدار و گفت‌وگو کرد.


آیت الله محسن مجتهد شبستری، در دیدار معاون آمار و بررسی حوزه های علمیه سراسر کشور بر ضرورت حفاظت از فضای معنوی حوزه های علمیه تأکید کرد و اظهار داشت داشت: فضای معنوی مدارس علمیه و روحانیت باید در مدارس علمیه سراسر کشور حفاظت و صیانت شود.


وی بر ضرورت توجه به امر گزینش در حوزه های علمیه تاکید کرد و افزود: باید با متخلفین خصوصا تخلفات سازمان یافته که فضای معنوی حوزه های علمیه را تهدید می کند، به موقع برخورد شود، باید روحانیان انقلابی در حوزه های علمیه به کارگیری شوند تا پتانسیل و توانمندی ها و تجربیات آنان مورد استفاده قرار بگیرد.


امام جمعه تبریز وضعیت علمی و آموزشی در حوزه های علمیه آذربایجان‌شرقی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: حوزه های علمیه باید به فرمایشات رهبری توجه کرده و در جهت تحقق منویات ایشان کوشش کنند، خوشبختانه مدارس علمیه این استان در جهت تحقق رهنمودهای معظم‌له حرکت دارند.


نمایشگاه تهدیدات و آسیب های ماهواره در تبریز


نمایشگاه تهدیدات و آسیبهای ماهواره با ارائه آثار 14 هنرمند کارکاتوریست در گالری نمایشگاهی استاد مقبلی مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تا 15 شهریور ماه آماده بازدید عموم علاقه‌مندان است.


گفتنی است، این نمایشگاه با همت سازمان بسیج هنرمندان، معاونت فرهنگی سپاه عاشورا و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تبریز تا 15 شهریور همه روزه از ساعت 9 صبح تا 19 عصر برای بازدید عمومی گشایش یافته است.


گردهمایی روحانیان کلیبر برگزار شد


حجت‌الاسلام موسوی، امام جمعه کلیبر در گردهمایی مبلغان و روحانیان طرح هجرت و مستقر این شهرستان اظهار داشت: مبلغان دینی وارثان معنوی انبیا و اولیای الهی هستند که باید عمل خود احکام دینی و قرآنی و سیره ائمه معصومین(ع) را ترویج کنند.


وی با اشاره به این‌که روحانیان باید با محبت و علاقه آموزه های دینی را به مردم منتقل کنند، افزود: هرچه علاقه روحانیت به مردم بیشتر باشد، مردم نیز به روحانیت علاقمندتر خواهند شد، معرفی ملاک‌های ارزشی، اعتقادی، اخلاقی و سیاسی بر محور دستورات دین واطاعت از ولی فقیه، رسالت خطیر امروز روحانیت است.


همچنین بابایی، فرماندار کلیبر نقش و جایگاه روحانیت در نظام جمهوری اسلامی ایران را مهم ارزیابی کرد و گفت: شروع انقلاب اسلامی از متن حوزه های علمیه و با مجاهدت روحانیت بوده است، تعامل میان روحانیت و مردم یک امر ضروی و عامل تداوم انقلاب اسلام است.


وی روحانیت را مورد اعتماد و وثوق مردم دانست و خاطرنشان کرد: روحانیت مطمئن ترین گروه مرجع در میان مردم در طول تاریخ بوداند و این جایگاه باید حفظ شود، چراکه دشمنان با استفاده از جنگ نرم سعی در جدایی میان روحانیت، حوزه های علمیه، مردم و جوانان دارند./935/د101/ب

ارسال نظرات