۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۲۱۹۰۷۰
امام جمعه داران:

دولت اعتدال را در عمل ثابت کند نه در شعار

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه داران گفت: این که به اسم اعتدال عده ای نیروهای ارزشی و مؤمن کنار زده شوند، پرانتز جدیدی باز کنند و تفسیر و تعبیر دیگری به اعتدال دهند، شایسته نیست.
حجت الاسلام طيبي امام جمعه داران

حجت الاسلام طیبی امام جمعه شهر داران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به گذشت یکسال از دولت یازدهم، ارزیابی عملکرد دولت در عرصه های گوناگون را متفاوت دانست و گفت: این که طرح نظام تحول در دل مردم امید ایجاد کرده است؛ در حوزه سلامت قابل تحسین است گر چه انتقاداتی نیز در این طرح وارد است، دولت می تواند تدابیری در این زمینه بیندیشد که توقعات در اقشار متمول جامعه ایجاد نشود.

 

وی همچنین عملکرد دولت در حوزه فرهنگی را یادآور شده و گفت: متأسفانه در بازه زمانی یکسال، دولت در عرصه فرهنگی دستاورد مطلوبی نداشته است.

 

تنها راه برون رفت از مشکلات مذاکره نخواهد بود

 

امام جمعه داران با توجه به این که دولت در عرصه دیپلماتیک و مذاکرات هسته ای جنبش و تمرکز خوبی در پیش گرفت ابراز داشت: این به این معنا نیست که تنها راه برون رفت از مسائل و مشکلات کشور، مذاکرات و امید بستن به طرف مقابل باشد و مسائل هسته ای فقط به مذاکرات گره نخورده است.

 

حجت الاسلام طیبی با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند: "ما خیلی نباید از کشورهای مذاکره کننده انتظار داشته باشیم." افزود: ایران به دنیا اعلام کرد که ما اهل مذاکره و منطق هستیم و حتی حاضریم برای روشن شدن اذهان عمومی نشانه هایی داشته باشیم.

 

وی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب این ارتباط را به نرمش قهرمانانه تعبیر کردند، تصریح کرد: این یک دستاورد بود کما این که یک توقفی در بحث تحریم ها وجود داشت، این هم می تواند یک فرصتی باشد برای این که ابتکار عمل را به دست گیرند اما نه به این معنا که تمام پتانسیل خود را صرف این مسأله کنیم.

 

اعتدال باید در عمل باشد نه در تعریف و شعار

 

حجت الاسلام طیبی در خصوص اصل اعتدال بیان داشت: در اسلامی که دین معتدل است نباید نوعی بی تفاوتی نسبت به ارزش ها و تندروی هایی در این زمینه وجود داشته باشد.

 

وی ادامه داد: این که به اسم اعتدال عده ای نیروهای ارزشی و مؤمن کنار زده شود، پرانتز جدیدی باز کنند و تفسیر و تعبیر دیگری به اعتدال دهند این شایسته نیست که پیرامون این موضوع رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند:" مراقب باشید جریان‌هاى مؤمن را با شعار اعتدال کنار نزنند."

 

امام جمعه داران تصریح کرد: توقع این است کسانی که خط قرمز نظام هستند و افرادی که به نحوی با بنیاد و ارزش های اسلام مخالف اند نسبت به این افراد حساسیت نشان داده شود.

 

وی اظهار داشت: اگر در عرصه فرهنگ دهن کجی و توهینی شد انتظار می رود رییس محترم جمهور و وزیر محترم ارشاد نسیت به این بی احترامی ها عکس العمل نشان دهند و به آن ها میدان داده نشود؛ همین که نشان دهند با آنها هماهنگ نیستند نیز تأثیر گذار است.

 

پای افراد نامحرم به عرصه فرهنگ باز شده

 

حجت الاسلام طیبی ابراز داشت: رییس جمهور محترم در ابتدای ریاست جمهوری خود گفتند: "مسائل فرهنگی را به اهل فرهنگ واگذار می کنیم" این یعنی دخالت نداشتن در عرصه فرهنگ و عملکرد وزیر محترم ارشاد هم نشان از تحقق این شعار دارد.

 

وی افزود: اخیراً در مواردی اهانت به ارزش ها و فرهنگ مان را شاهد بودیم و این که پای برخی افراد نامحرم به عرصه فرهنگ باز شده که این باعث نگرانی است و عکس العملی در این خصوص از جانب رییس جمهور مشاهده نشد.

 

امام جمعه شهر داران گفت: تاکنون دستاورد قابل توجهی در حوزه اقتصاد مقاومتی انجام نشده است و امیدواریم که در این راستا جدیت بیشتری صورت گیرد.

 

وی در پایان گفت: توقع این است که رییس دولت با توجه به مطالبات رهبر معظم انقلاب و تبعیت از قانون اساسی این شبهه را از افکار عمومی از بین ببرند که رییس جمهور برای خود دیدگاه خاص و جداگانه ای دارد و از آنجایی که حرف اول را در دنیا وحدت می زند، اگر در بین قوا هماهنگی و وحدت لازم صورت گیرد آن زمان است که هم شاهد عنایات پروردگار خواهیم بود هم پیشرفت جامعه./939/ت302/ب4

ارسال نظرات