۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۲۱۹۰۹۵
استاد حوزه علمیه:

صرفه جویی مهم ترین توصیه قرآن برای بشریت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه نهبندان با بیان این که خداوند در قرآن بارها به انسان یادآوری کرده که نعمت های گوناگون را برای استفاده او آفریده است، گفت: مهم ترین توصیه قرآن به بشر برای استفاده از این نعمت ها صرفه جویی است.
حجت الاسلام ابوالقاسم لطفي، استاد حوزه هاي علميه نهبندان و مدير اداره تبليغات اسلامي

حجت الاسلام ابوالقاسم لطفی، استاد حوزه های علمیه نهبندان و مدیر اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این که خداوند در قرآن کریم تمامی نعمت ها و مواهب پاک و حلالی را که برای استفاده انسان آفریده است به او یادآوری می کند، گفت: قرآن ضمن این که به انسان اجازه استفاده از این مواهب را می دهد به او می گوید در استفاده از این مواهب جانب تعادل و صرفه جویی را رعایت کند.

 

وی افزود: خداوند ضمن معرفی نعمت های گوناگون به انسان می فرماید بعضی از این نعمت ها مانند آب هرچند در دنیا زیاد هستند ولی مقداری که برای استفاده بشر مفید است کم است بنابراین انسان باید در استفاده از این نعمت صرفه جویی کرده و آن را برای عمران و آیادی به کار گیرد.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی نهبندان با اشاره به این که اسلام و قرآن کریم دیدگاه کاملی در خصوص استفاده انسان از طبیعت و محیط زیست دارد و برای انسان بعضی از اسرار طبیعت از جمله خلقت زوج موجودات و گیاهان روی زمین را بیان می کند، ادامه داد: خداوند به انسان می فرماید هرگز نباید زمین و موجودات را نابود کند و طبیعت امانت و هدیه ای از طرف خداوند به انسان است.

 

حجت الاسلام لطفی با بیان این که تمامی ادیان انسان را به ملاطفت با طبیعت و موجودات زنده دعوت می کنند، افزود: متاسفانه بیشتر انسان ها این نکته که زمین امانت خداوند در دست آنها است را فراموش کرده و هر گونه که دوست دارند با طبیعت برخورد کرده و آن را تخریب می کنند.

 

وی با بیان این که مسلمانان باید توجه ویژه ای به آموزه های دین در خصوص طبیعت و صرفه جویی داشته باشند، گفت: متاسفانه برای نمونه کشور ما در زمینه منابع آبی دچار مشکل جدی است ولی علی غم این مشکل در کشور میزان هدر رفت آب بسیار زیاد بوده و پس از گذشت چند دهه هنوز آب شرب مردم با آبی که برای شستشو و سایر امور استفاده می کنند یکی است.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی نهبندان با اشاره به این که خداوند بارها در قرآن به انسان توصیه کرده که نظم جهان را برهم نزند و در نظام هستی دست کاری نکند، گفت: متاسفانه دست کاری انسان در نظم طبیعت تعادل هستی را برهم زده و زندگی را برای انسان دشورا کرده و برای مثال انسان با سوراخ کردن لایه ازن خود را در معرض اشعه های خطرناک خورشید و انواع سرطان های پوستی قرار داده است.

 

حجت الاسلام لطفی با بیان این که مردم کشور ما باید توجه ویژه ای به محیط زیست منحصر به فرد خود داشته باشند، ادامه داد: باید مبلغان و طلاب در زمینه آموزش ارتباط با محیط زیست و بهره برداری از آن به مردم پیشگام باشند و سعی کند نحوه برقراری ارتباط درست از دیدگاه قرآن با محیط زیست را به مردم یادآوری کرده و آموزش دهند. /968/ت302/ب

ارسال نظرات