۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۲۱۹۱۳۷
آیت الله شبستری:

تحریم های جدید آمریکا تاییدی دیگر بر پیش بینی دقیق رهبر معظم انقلاب بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی اعمال تحریم های جدید از سوی آمریکا را نشانه قابل اعتماد نبودن آنها دانست و گفت: این اقدامات دلیل دیگری بر درستی بدبینی رهبر معظم انقلاب است.
آيت الله شبستري آيت الله مجتهدي شبستري

آیت الله محسن شبستری نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با توجه به آغاز دور جدید تحریم های آمریکا برخلاف توافقنامه ژنو، اظهار داشت: این اقدام نشانه عدم پایبندی آمریکایی ها به عهد و پیمان است.

 

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در این باره گفت: این کار آمریکایی ها دلیل و گواه دیگری بر نظر رهبر معظم انقلاب است که مکرر فرمودند اعتمادی به حرف های آمریکا نیست و من به این مذاکرات خوشبین نیستم؛ بنابراین مشخص شد که این پیش بینی رهبر معظم انقلاب نیز مثل همیشه درست بود.


امام جمعه تبریز دلیل عدم اعتماد به آمریکایی ها را اتخاذ سیاست های دو پهلو دانست و تصریح کرد: آنها از طرفی می گویند مذاکرات را ادامه دهیم و از سوی دیگر عملا تحریم ها را تشدید می کنند؛ با این وضعیت چگونه می شود به آنها اعتماد کرد؟


آیت الله شبستری با تأکید بر این که در شرایط کنونی قطع مذاکرات به صلاح نیست، گفت: نظر رهبر معظم انقلاب نیز این است که تیم مذاکره کننده باید این کار را دنبال کند.


وی در پاسخ به این که دستگاه دیپلماسی ایران در این خصوص باید چه سیاستی را در پیش گیرد؟ بیان داشت: تیم مذاکره کننده در عین حالی که روند قانونی مذاکره را ادامه می دهد باید در بحث های خود نسبت به این اقدامات گلایه جدی داشته باشد.


نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی افزود: باید به طرف مقابل گفت شما چگونه از ما تضمین می خواهید حال آن که خودتان به قول هایی که می دهید پایبند نیستید./928/ت302/ج

 

ارسال نظرات