۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۲۱۹۲۳۴
مدیر کل ارشاد اسلامی اصفهان مطرح کرد؛

ضرورت حراست از موسیقی اصیل و سنتی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بر ضرورت حراست از موسیقی اصیل و سنتی تأکید کرد و گفت: نگران موسیقی‌های میهمان نیستیم بلکه باید به دنبال احیای موسیقی اصیل خود باشیم.
حجت الاسلام قطبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، صبح امروز در نشست خبری نخستین جشنواره ملی موسیقی استاد شهناز ضمن تصریح بر لزوم حراست از موسیقی اصیل و سنتی اظهار کرد: نگران موسیقی‌های مهمان نیستیم بلکه باید به دنبال احیای موسیقی اصیل خود باشیم.

 

حجت الاسلام قطبی پیرامون مسأله اجرای موسیقی از سوی بانوان و حضور بانوان در عرصه موسیقی تصریح کرد: مسؤولان باید تابع شرع و قوانین باشند و البته لازم است که از عرف‌های غلط عبور کنیم، شکستن عرف به نفع قانون و شرع امری مطلوب است ولی باید این عرف شکنی به صورت منطقی انجام گیرد و موجب نشود تا قوانین و شرع آسیب ببیند و دچار ناهنجاری شویم.

 

مدیر کل اداره ارشاد استان اصفهان خاطر نشان کرد: در زمینه موسیقی پاپ به علت حجم فعالیت ها نگرانی وجود ندارد ولی لازم است که در زمینه موسیقی اصیل و سنتی توجه ویژه داشت تا بتوانیم این موسیقی را احیا کنیم و موسیقی اصیل ایرانی به حیات خود ادامه دهد.

 

وی با اشاره به عظمت و اهمیت هنر موسیقی ایرانی گفت: آنچه از دیرباز در کشور بوده است موسیقی سنتی و محلی است، در کشور از سازهایی برخوردار هستیم که در عرصه جهانی مطرح هستند و همه دنیا به خوبی این سازها را می‌شناسند همچنین هر بخشی از کشور با سنت‌ها و آیین‌ها و آداب و رسوم خود از موسیقی خاص برخوردار هستند.

 

مدیر کل اداره ارشاد استان اصفهان یکی از راهبردهای احیای موسیقی سنتی را سوق دادن شرکت‌های تولید موسیقی به سمت موسیقی سنتی و بها دادن به آن دانست و اظهار کرد: در هتل‌های گردشگری و سفره‌خانه‌هایی که محل گردشگران هستند پایگاه‌های دائمی از سوی هنرمندان اصفهانی برای اجرای زنده موسیقی سنتی ایجاد خواهد شد.

 

حجت الاسلام قطبی با اشاره به حضور تنها 3 درصد از دانشجویان اصفهان در رشته‌های هنری تصریح کرد: در مقاطع مختلف تحصیلی به صورت تخصصی به مبحث موسیقی پرداخته‌ایم و امسال قصد داریم توازنی در زمینه هدایت و راهبری عالمانه موسیقی ایجاد کنیم./1304/پ202/ب4

ارسال نظرات