۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۲۱۹۲۳۵
مسؤول دارالقرآن خوزستان خبرداد؛

برگزاری سومین دوره مسابقات قرآنی ویژه سازمان های فرهنگی خوزستان

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دار القرآن خوزستان از برگزاری سومین دوره مسابقات قرآنی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد و اظهار داشت: این مسابقات ویژه کارکنان سازمان های فرهنگی و خانواده های آن ها است.
قرآن کريم

قاسم مقدمی، مسؤول دارالقرآن خوزستان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از برگزاری سومین دوره مسابقات قرآنی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی  خبر داد و اظهار داشت: این مسابقات ویژه کارکنان سازمان های فرهنگی و خانواده های آن ها است.

وی سازمان های صدا و سیما، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه، بنیاد شهید و امورایثارگران، نهاد نمایندگی ولی فقیه، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، ستاد اقامه نماز و اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان از جمله ادارات مخاطب این طرح معرفی کرد.

مسؤول دارالقرآن خوزستان سومین دوره مسابقات قرآنی ویژه کارکنان سازمان های فرهنگی و خانواده های آن ها را نمونه ای از پیروی اداره کل تبلیغات خوزستان از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب توصیف کرد و بیان داشت: گسترش مفاهیم قرآنی از مهم ترین برنامه هایی است که رهبر معظم انقلاب همواره بر آن تأکید کردند.

وی زمان نام نویسی این دوره را 11 شهریور تا 20 مهر ماه سال جاری عنوان کرد و اظهارداشت: علاقه مندان می توانند با مراجعه حضوری به دفاتر فرهنگی این ادارات نام نویسی کرده و در این مسابقات شرکت کنند.

مسؤول دار القرآن خوزستان با بیان این که این دوره مسابقات شامل 3 بخش حفظ، قرائت و سبک زندگی اسلامی برای 3 گروه سنی  در نظرگرفته شده است، ابراز داشت: مواد آزمون با توجه به گروه های سنی گوناگون تنظیم خواهد شد.

مقدمی، حفظ، صحیح خوانی و درک مفاهیم قرآنی را جمله مواد این آزمون دانست و عنوان کرد: در بخش مفاهیم شرکت کنندگان با مطالعه کتاب سبک زندگی آیت الله جوادی آملی باید به پرسش های داوران این مسابقات پاسخ دهند.

مقدمی در ادامه همکاری سازمان های فرهنگی در این زمینه را خوب توصیف کرد و اظهار داشت: توجه به قرآن کریم سبب پیشرفت همه جانبه انسان می شود و انتظار داریم که ادارات این موضوع را از اهداف اساسی خود قرار دهند.

 مسؤول دارالقرآن خوزستان در پایان رشد آموخته ها و آموزه های قرآنی کارکنان سازمان های فرهنگی و خانواده آن ها را از اهدف برگزاری این دوره مسابقات برشمرد و بیان کرد: برگزاری این مسابقات سبب نهادینه شدن فرهنگ قرآنی در سازمان های دولتی خواهد شد./9452/ت303/ب2

ارسال نظرات