۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۲۱۹۳۸۹
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

مشهد به عنوان شهری بین المللی نیازمند توسعه خدمات است

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه امام صادق(ع) گفت: با توجه به گستردگی علاقه مندان، مشهد به عنوان شهری بین المللی و بین المسلمین نیازمند گسترش خدمات در عرصه های گوناگون است.
همايش بر آستان کرامت در مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مصباحی مقدم، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در نشست تخصصی «برآستان کرامت» که با موضوع «آثار و برکات اقتصادی حضور امام رضا(ع) در ایران» در محل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: امام رضا(ع) همه فرزندان آدم را شایسته تکریم می دانند؛ ایشان با غلامان و بردگان سر یک سفره می نشستند، زیرا معتقد بودند خدای تبارک و تعالی  یکی و پدر و مادر همه انسان ها یکی است، تفاوت آن ها در گرو پاداش اعمال است یعنی برتری انسان ها بستگی به اعمال دارد.

 

وی در تبیین منش اقتصادی حضرت(ع) افزود: تأکید امام رضا(ع) براین موضوع بود که مال از طریق صحیح به دست آید و در راه درست هزینه شود، بنابراین نباید تصور کنیم چیزی را که خدا حرام کرده به نفع ماست.

 

حجت الاسلام مصباحی مقدم با اشاره به این که دل های مشتاقان همواره متوجه ایران بوده است، ابراز کرد: اولین مهاجران برادر و خواهر امام رضا(ع) به ایران هستند، اماحاکم وقت اجازه نداد حضرت معصومه(ع) و برادر ایشان، امام رضا(ع) را ببیند.

 

استاد دانشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: حضور امام رضا(ع) و مزارشان در ایران منشاء برکت هایی شد که آثارش تا امروز ادامه دارد.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حرم رضوی منشأ گسترش سرمایه گذاری های کلان در سطوح مختلف و صادرات به آسیای میانه شد و در کشورهای پاکستان، هندوستان، سوریه و افغانستان موقوفات حضرت رضا(ع) وجود دارد.

 

وی ادامه داد: مقالات بسیاری درباره موقوفات تهیه شده که از جمله آن می توان به تاریخ بیهقی، طومار علی شاهی، کتابچه خطی تبریزی، فهرست موقوفات رضوی، تاریخ آستان قدس مرحوم عطاری اشاره کرد.

 

با توجه به گستردگی علاقه مندان امام در داخل و خارج کشور یادآور شد: وظیفه ما است که بستر لازم را برای توسعه خدمات آستان قدس رضوی، خدمات شهری، ساخت هتل ها، توسعه گردشگری، زیارتی سیاحتی مشهد را به عنوان شهر بین المللی و بین المسلمین فراهم کنیم.

 

یادآور می شود، سلسله نشست های تخصصی برآستان کرامت از سوی آستان قدس رضوی به مدت سه روز از 11 تا 13 شهریوردر تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی برگزار می شود./1308/پ202/ب5 

ارسال نظرات