۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۲۱۹۳۹۳
نماینده مردم دامغان در مجلس:

مردم داری و تواضع مهم ترین ویژگی امام جمعه فقید بهشهر بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: حجت الاسلام والمسلمین جباری(ره) عالمی مردمدار و متواضع بود که حیات و ممات او مملو از نام و یاد و ذکر خدا بود.
حجت الاسلام و المسلمين سيد صابر جباري عضو مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام حسن ملک محمدی، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، بعد از ظهر امروز در مجلس یادبود حجت الاسلام والمسلمین جباری(ره) در مسجد جامع بهشهر که به همت نماینده شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی و فرماندار بهشهر برگزار شد، افزود: ایشان خدمات ارزنده ای را به انقلاب ارائه کردند که در تاریخ انقلاب ماندگار خواهد شد.

 

وی دشمن ستیزی و ایستادگی در برابر ظلم و جور را از جمله ویژگی های مهم حجت الاسلام والمسلمین جباری(ره) عنوان کرد و یادآور شد: ایشان مردی انقلابی از قبل انقلاب و از سال 42 بودند که خدمات شایانی به اسلام و مسلمانان ارائه کردند و ایستادگی ایشان در برابر ظلم و طاغوت کم نظیر است.

 

نماینده مردم دامغان در مجلس با بیان این که علما و روحانیت در تاریخ خدمات ارزنده ای به این انقلاب و کشور ارائه کردند و استکبار و ظالمان را به زانو در آورند اضافه کرد: ایستادگی آیت الله مدرس در برابر رضا خان، ایستادگی امام راحل در برابر شرق و غرب، ایستادگی رهبری در برابر توطئه ها و فتنه های دشمنان همه بیانگر دشمن ستیزی روحانیت و ایستادگی در برابر ظلم است که حجت الاسلام والمسلمین جباری(ره) یکی از همین مصادیق است که از سال 42 در برابر ظلم ظالم ایستاد.

 

حجت الاسلام ملک محمدی همچنین خدامحوری، مردمداری و تواضع را از دیگر ویژگی های اخلاقی حجت الاسلام والمسلمین جباری(ره) دانست و گفت:  ایشان خدمات شایانی برای منطقه بهشهر و مازندران ارائه کرده است و حضور همه جانبه مردان و زنان با پای پیاده در مراسم تشییع این بزرگوار بیانگر عشق و علاقه ایشان به این بزرگوار و مردمداری ایشان بوده است.

 

وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) خاطر نشان کرد: از این امام بزرگوار نقل شده که علما دارای نشانه هایی هستند و علم و حلم از جمله این ویژگی ها است که نماینده فقید مازندران در مجلس خبرگان رهبری دارای علم و حلم بی نظیر بوده و مصداق اسمشان صابر بوده اند.

 

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که امام جمعه فقید بهشهر از علوم مختلف دینی و علمی برخوردار بودند، خاطر نشان کرد: علم معرفت شناسی، دشمن شناسی، وظیفه شناسی، عمل به تکلیف و اهتمام در امور داشتن از جمله علومی بود که این عالم بزرگوار با احاطه بر آن بر دل ها فرمانروایی می کرد.

 

وی با قدردانی از مردم، مسؤولان، علما و روحانیت  در برگزاری تشییع مناسب و برگزاری مراسم ختم گفت: از امام صادق(ع) روایت شده است: کسی که در مجلس عالم شرکت کند ثواب آن از تشییع یک هزار جنازه ممن افضل تر است و همچنین نقل شده حضور در مجلس عالم افضل از عیادت یک هزار مریضا است.

 

حجت الاسلام ملک محمدی با تسلیت به خانواده و بیت امام جمعه فقید بهشهر برای این غم بزرگ گفت: ایشان پدر معنوی شهر و استان مازندران بود و این روزها نه تنها بیت حجت الاسلام والمسلمین جباری(ره) بلکه استان مازندران عزادار است.

 

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی از این عالم وارسته بعنوان عالم عادل و عالم مجاهد نام برند که بیانگر تلاش بی وقفه این بزرگوار در عدالت و جهاد بوده است و هیچ گاه دنیا و کارهای دنیوی را بر امور اخروی ترجیح ندادند.

 

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این عالم بزرگوار دارای شخصیت برجسته و نمونه بود که عناوین در وجود ایشان معنا نداشت و همه هم و غم شان برای مردم و گره گشایی از کار مردم بوده است.

 

گفتنی است، حجت الاسلام والمسلمین سید صابر جباری(ره)، نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری روز دوشنبه دهم شهریور ماه بر اثر عارضه قلبی در بیمارستان امام خمینی(ره) بهشهر به لقاء الله پیوست و پیکر پاکش روز چهارشنبه 12 شهریور ماه در جوار پنج شهید گمنام در مصلی بهشهر به خاک سپرده شد./ 1317/پ202/ب1

ارسال نظرات