۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۲۱۹۶۲۰
رییس جمهور در مشهد:

بر مشکلات اقتصادی فائق آمده ایم/ یادمان باشد همه در یک کشتی نشسته ایم

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور در جمع مردم مشهد در حرم مطهر رضوی تاکید کرد: در بخش اقتصاد، سیاست داخلی، سیاست خارجی و فرهنگ و مسائل اجتماعی به کمک شما مردم به جایی رسیدیم که رسیدن به آن در سال گذشته برای ما باورکردنی نبود.
بر مشکلات اقتصادی فائق آمده ایم/ یادمان باشد همه در یک کشتی نشسته ایم سخنراني رييس جمهور در مشهد مقدس سخنراني رييس جمهور در مشهد مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران، عصر امروز در حرم مطهر امام رضا(ع) در جمع زائران و مجاوران، به سفر امام رضا(ع) به پایتخت آن زمان جهان اسلام اشاره و اظهار کرد: برای ایشان پذیرش حضور در مرو، آسان بود و از طرفی نیز ردّ آن سختی ها و مشکلات زیادی داشت.

 

وی افزود: امام هشتم(ع) بر مبنای تدبیر امامت، راه میانه و اعتدال را انتخاب کرد و از شعار افراطیان و تندروها که می گویند چرا امام در برابر دعوت یک خلیفه تسلیم شده است، نترسید چرا که ایشان در واقع تسلیم نشده بودند.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی اضافه کرد: امام رضا(ع) تدبیر در زندگی سیاسی را به ما آموخت و با وجود این که پیام مأمون را رد نکرد، در برابر او چنان سخن گفت که نارضایتی خود را به گوش جهانیان رساند.

 

رییس جمهور در ادامه به سفر تبلیغاتی پیش از انتخابات خود به مشهد اشاره و خطاب به مردم خاطرنشان کرد: شما بودید که در 22 خرداد پارسال، پرچم اعتدال را در این شهر افراشته و با حضور خود حماسه آفریدید.

 

وی گفت: خراسان یعنی سرزمین توسعه، مرکزیت تمدن ایرانی اسلامی و تمدنی که نشأت گرفته از خاندان رسالت است؛ امروز افتخار همه ما این است که مشهد پایتخت معنوی ایرانیان، شعیان و عاشقان خاندان رسالت است.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که این سرزمین، سرزمینی است که نه تنها مشکلات کشور بلکه مشکلات جهان اسلام را باید بگشاید، افزود: شما در شهری زندگی می کنید که جوانان دلاور آن در دفاع مقدس، غم دل امام خمینی(ره) را با رفع حصر آبادان زدودند.

 

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات دولت، ادامه داد: ما در این یک سال گام های بزرگی برداشتیم و با همت وحمایت شما مردم وهدایت های رهبر معظم انقلاب، گام های بلندتری در سال های آینده برخواهیم داشت.

 

وی ابراز کرد: در بخش اقتصاد، سیاست داخلی، سیاست خارجی و فرهنگ و مسائل اجتماعی به کمک شما مردم به جایی رسیدیم که رسیدن به آن در سال گذشته برای ما باورکردنی نبود.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی گفت: همه ما باید دست به دست یکدیگر دهیم و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، وجود چند جناح، احزاب و افکار متفاوت اشکالی ندارد اما یادمان باشد همه در داخل یک کشتی نشسته ایم و دولت واحد بر این سرزمین حاکم است.

 

وی افزود: این دولت خدمتگزار همه مردم است و همه باید برای اعتلای ایران، انقلاب و اسلام و از آن حمایت کنیم.

 

وی با بیان این که امروز پس از یک سال فعالیت دولت، بر مشکلات اقتصادی فائق آمده ایم، خطاب به مردم اظهار کرد: ما به شما قول داده بودیم تا پایان سال93 تورم را به  بیست درصد برسانیم اما امروز می توانیم با قدرت به شما بشارت دهیم که در پایان سال، رشد تورم ما به مراتب از 20 درصد پایین تر خواهد آمد.

 

رییس دولت با بیان این که طبق محاسبات سه ماهه اول سال93، دولت از رکود عبور کرده است، تصریح کرد: امروز روزی است که باید دست به دست هم دهیم و برای رشد و رونق کشور تلاش کنیم.

 

وی ادامه داد: خدمت برای استان خراسان و شهر مشهد، خدمت به سراسر ایران است. شهری که سالانه پذیرای 25 میلیون زائر از سراسر کشور است، خدمت به آن به معنای خدمت به همه ایرانیان و عاشقان خاندان رسالت است.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به نقش نظام جمهوری اسلامی و دولت در تحولات منطقه، یادآور شد: اگر همت ملت ایران، تلاش نظام مقدس جمهوری اسلامی، دولت و رهبری نبود، امروز شاهد پیروزی مردم غزه بر رژیم جنایتکار صهیونیستی نبودیم.

 

وی افزود: اگر امروز می بینیم که امنیت و ثبات نسبی در سوریه، لبنان و عراق ایجاد شده در سایه تلاش ملت است.

 

 وی گفت: اگر بخواهیم در زمینه های توسعه علمی، اجتماعی و فرهنگی به پیشرفت برسیم باید همه قوا در کنار یکدیگر باشند. دولت، مجلس و قوه قضاییه، نیروهای مسلح، احزاب و تمام اقشار جامعه باید دست به دست هم دهیم همانطور که تلاش دولت نیز بر این است که وحدت و اتحاد در جامعه بیشتر باشد./9315/پ201/ج

 

ارسال نظرات