۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۲۱۹۶۶۷
نماینده خبرگان رهبری:

تولید علم لازمه تولید ثروت است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش از دیدگاه مبانی عالی اسلامی، گفت: تولید علم لازمه تولید ثروت است.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار رییس جهاد دانشگاهی کشور با اشاره به این‌که ارتقای جایگاه و رتبه علمی ایران در طول سال های گذشته مرهون اصلاح نگرش به مقوله پژوهش است، اظهار داشت: هنوز بودجه‌های پژوهشی متناسب با نیازهای گسترده این عرصه نیست.

 


وی با تأکید بر این‌که یکی از مراکز موفق در طرح های پژوهشی و تحقیقاتی در تمام رشته ها، جهاد دانشگاهی بوده است، خاطرنشان کرد: دستاوردهای علمی این نهاد انقلابی موجب خودکفایی در عرصه‌های مختلف شده است، باید سعی شود تا افزایش تولید علم و فناوری‌های نوین، دانش بومی کشور را صادر کنیم.

 


آیت الله شبستری با اشاره اهمیت تحقیق و پژوهش از دیدگاه مبانی عالی اسلامی، تولید علم را لازمه تولید ثروت دانست و افزود: جهاد دانشگاهی ظرفیت و بستر مناسبی برای تحقیقات و پژوهش های مختلف دارد، پیشرفت و دستاوردهای حوزه رویان از جمله این ظرفیت ها و موفقیت های علمی است.

 


امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که سه دهه فعالیت جهاد دانشگاهی برکات بسیاری در مقاطع مختلف داشته است، اظهار داشت: نیاز جامعه ایجاب می کند در کنار رشته های فنی، مهندسی، پزشکی، کشاورزی به مسایل تربیتی و فرهنگی نیز بیشتر اهمیت داده شود؛ این نهاد انقلابی باید در حوزه فرهنگی فعالیت خود را وسیع تر کند.

 


نماینده خبرگان رهبری در پایان با بیان اهمیت وقف در توسعه علمی و فرهنگی جامعه، گفت: خیران و واقفان می توانند با وقف زمین یا هر چیز مد نظر خود برای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و دانشگاه ها قدم موثری برای توسعه علم و فن آوری برای حال و آینده ایران بردارند.

 


همچنین حمیدرضا طیبی، رییس جهاد دانشگاهی کشور در سخنانی خواستار نگرش صحیح نسبت به جایگاه علمی این نهاد انقلابی شد و اظهار کرد: باید متناسب با توانایی ها و ظرفیت بالای این نهاد ماموریت هایی را مشخص و به جهاد دانشگاهی واگذار شود، چراکه بر اساس افق 1404 باید الگوسازی مناسب داشته و جوابگوی نسل آینده باشیم.

 


رییس جهاد دانشگاهی کشور از امضای تفاهم نامه‌ای برای تامین منابع لازم مالی طرح های تحقیقی، پژوهشی و کاربردی با معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری خبر داد و گفت: بر این اساس 100 میلیارد ریال اعتباراز طرف این معاونت و همین میزان از طرف جهاد دانشگاهی پیش بینی شده است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات