۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۲۱۹۸۰۰
آیت‌الله موحد:

روحانیان در تقویت نظام اسلامی از امام رضا تأسی کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی فارس یکی از وظایف روحانیان را تأسی از امام رضا(ع) در تقویت نظام اسلامی دانست.
آيت‌الله علي موحد

به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، آیت‌الله علی موحد، رییس حوزه علمیه خواهران استان فارس در جمع طلاب درس خارج فقه در آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز یکی از وظایف روحانیان را تأسی از امام رضا(ع) در تقویت نظام اسلامی دانست و گفت: روحانیان آگاه باشند که صحبت‌های آنان به پای دین و حکومت اسلامی نوشته می‌شود؛ لذا اگر مطلبی را خواستند منتشر کنند باید همراه با استدلال‌های عقلی باشد.

 

وی بر همراهی مبحث عقلی و شرعی تأکید کرد و گفت: البته در مسائل تعبدی شاید عقل به فلسفه عمل پی نبرد ولی احساس تضاد نیز مشاهده نمی‌شود؛ لذا هرچه بخواهیم به تقویت حکومت و نظام اسلامی کمک کنیم باید بتوانیم مطالبی را بیان کنیم که با استدلال‌های علمی قابل تأیید باشد و این درس را از امام رضا(ع) باید آموخت و سرلوحه اقدامات خود قرار داد.

 

آیت‌الله موحد با اشاره به پذیرش ولایتعهدی مأمون از سوی امام رضا(ع) عنوان کرد: اینکه گفته شود آن حضرت ولایتعهدی مأمون را به زور و اجبار پذیرفت، حرف درستی نیست زیرا سیره ائمه(ع) چنان که مشاهده می‌کنیم پذیرفتن ظلم نیست؛ لذا همه آنان شربت شهادت را بی هیچ واهمه‌ای نوشیدند و از ظالم اطاعت نکردند.

 

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه امام هشتم ما شیعیان به علت مصالح مسلمین مسئله ولایتعهدی را پذیرفتند تا به این وسیله ولایت حق را تبیین کنند،‌ افزود: پذیرش مسئله ولایتعهدی به نفع اسلام و تشیع تمام شد و نشانه این مطلب را در سخن آن امام همام مشاهده می‌کنیم که در جواب کسی که از ایشان سؤال کرد چرا حاضر شدید ولیعهد مأمون شوید، فرمودند به همان دلیل که جدم امیرالمؤمنین(ع) خلافت را پذیرفت.

 

آیت‌الله موحد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هجوم کلامی دشمن علیه کشورمان عنوان کرد: مشکلی اصلی دشمنان مربوط به راه‌اندازی حکومت اسلامی است؛ لذا سایر موضوعات را به‌عنوان حواشی دستمایه قرار می‌دهند تا در اصل نظام جمهوری اسلامی تشکیک کنند./919/د102/ب4

ارسال نظرات