۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۲۱۹۹۳۳
امام جمعه گلوگاه:

قیام 17 شهریور باور عمیق مردم به ولایت بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه گلوگاه گفت: قیام 17 شهریور باور عمیق مردم به ولایتمداری و فرامین رهبری و حضور در صحنه بود.
امام جمعه گلوگاه

حجت الاسلام سید ابراهیم میر احمدی ، امام جمعه گلوگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گلوگاه  با اشاره به سالروز قیام 17 شهریور افزود: شهادت و کشتار مردم تهران در قیام 17 شهریور به دست رژیم شاهنشاهی بیانگر اوج خباثت رژیم منحوس پهلوی و ایستادگی و گوش بفرمان رهبری بودن مردم بوده که در تهران جوی خون راه افتاد و بدانیم که پیروزی بزرگی که نصیب ما شد از خون این شهیدان است.

 

وی اظهار داشت: این قیام از حوادث موثر در انقلاب اسلامی بوده است که در شکل گیری انقلاب و استواری پایه های این انقلاب تاثیر بسزایی داشته است.

 

امام جمعه گلوگاه ادامه داد: حادثه تلخ 17 شهریور سال 1357 بود که بعدها به عنوان جمعه سیاه نامگذاری شدهر چند موجب کشته شدن بسیار یاز هم وطنان شد اما این قیام با اثر گذاری مناسب در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی توانست  راههای رسیدن به پیروزی را هموار کند.

 

حجت الاسلام میراحمدی بیان داشت: رژیم پهلوی در 17 شهریور سال 57 به قتل عام تعداد زیادی از مردم پرداخت و تعداد زیادی از مردم بی‌گناه را به شهادت رساند  و مردم با این حضور در صحنه در قیام 17 شهریور پیوستگی خود را به ولایت نشان دادند و نقش و اهمیت ولایت فقیه بیشتر از همیشه نشان داده شد.

 

وی به این که قیام 17 شهریور زمینه‌ساز پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 57 بوده است، تصریح کرد: این قیام به شکل‌گیری انقلاب اسلامی سرعت بخشید و نقشی موثر و تعیین کننده در انی زمینه داشت.

 

امام جمعه گلوگاه ادامه داد: قیام 17 شهریور به قیام عاشورا تشبیه شده است که با ریخته شدن خون شهیدان برای ایجاد عدل و داد، نقش به سزایی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران داشت.

 

حجت الاسلام میراحمدی با اشاره به این که ملت ایران در 17 شهریور ماه سال 57 به صورت علنی بدون توجه به تهدیدات رژیم در صحنه حاضر شدند، تصریح کرد: به لحاظ جمعیتی بیشترین شهید دوران انقلاب در این روز تقدیم نظام شد که خون این شهدا زمینه ای برای سرعت بخشی به پیروزی انقلاب و تنومند شدن درخت این نظام بوده است./ 1317/ت302/ب1

ارسال نظرات