۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۲۱۹۹۴۲
معاون پژوهش حوزه مطرح کرد؛

فعالیت 18 هزار محقق و پژوهشگر در حوزه‌های علمیه

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام عماد از فعالیت 18 هزار محقق و پژوهشگر در حوزه‌های علمیه خبر داد و گفت: 18 انجمن علمی در حوزه مشغول به فعالیت است و نزدیک به 2 هزار 500 استاد و محقق در این انجمن‌ها حضور دارند.
حجت الاسلام و المسلمين عماد ، معاون پژوهش حوزه هاي علميه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حجت‏‌‏‏الاسلام سیدعلی عماد، معاون پژوهش حوزه‏‏‌‏های علمیه عصر امروز در حاشیه دیدار شیخ احمد محمود کریمه، مسؤول فقه مقارن دانشگاه الازهر با آیت‏‌‏‏الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‏‌‏‏های ‏علمیه سراسر کشور اسلام هراسی را مهم‌ترین سیاست دشمن در شرایط کنونی دانست.

 

وی گفت: برای مقابله با این سیاست دشمن باید نخست وحدت میان امت اسلامی را تقویت کرده و همچنین تعامل میان عالمان مذاهب اسلامی افزایش یابد.

 

معاون پژوهش حوزه‏‏‌‏های علمیه با بیان این‌که حوزه علمیه قم تعامل میان عالمان و تقریب امت اسلامی را دنبال می‌کند، بیان داشت: در حال حاضر 200 مرکز درس، بحث و پژوهش در حوزه علمیه فعالیت می‌کنند.

 

وی تصریح کرد: همچنین 18 انجمن علمی مشغول به فعالیت بوده و قریب به 2 هزار 500 استاد و محقق در این انجمن‌ها حضور دارند؛ ظرفیت این انجمن‌ها می‌تواند زمینه تعامل علمی میان حوزه علمیه قم و الازهر مصر باشد.

 

حجت‌الاسلام عماد از فعالیت 18 هزار محقق و پژوهشگر در حوزه‌های علمیه خبر داد و عنوان کرد: 120 نشریه علمی تخصصی نیز از سوی مراکز آموزشی و پژوهشی حوزه منتشر می‌شود.

 

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه با اشاره به تعامل میان حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های کشور نیز خاطرنشان کرد: دانشجویان رشته‌های مختلف برای دریافت پاسخ‌های دینی خود به طلاب حوزه علمیه مراجعه می‌کنند.

 

وی تصریح کرد: ما آمادگی مشارکت با جوامع اسلامی به ویژه الازهر مصر برای ایجاد وحدت میان امت اسلامی را داریم.

 

در بخش دیگری نیز حجت‌الاسلام احمد فرخ فال، مدیر حوزه علمیه قم با بیان این‌که مردم جهان تشنه معارف ناب اسلام هستند، بر تعامل بیشتر میان حوزه‌ علمیه قم و دانشگاه الازهر مصر تأکید کرد.

 

وی گفت: اکنون در قم 3 هزار استاد در سطوح مختلف مشغول به تدریس هستند که فرصت مناسبی برای پر کردن خلأهای جهان اسلام است./993/202/ع

ارسال نظرات