۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۲۲۰۰۳۶

مراسم رونمایی از پوستر سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت

خبرگزاری رسا ـ مراسم رونمایی از پوستر‌ها و اقلام تبلیغی سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت روز سه شنبه ۱۸ شهریور در مرکز فرهنگی و هنری اسوه برگزار شد.
رونمايي از پوستر مقاومت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدحسین نیرومند مدیر هنری جشنواره فیلم مقاومت در ابتدای مراسم رونمایی پوستر سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت که پیش از ظهر امروز در مرکز فرهنگی هنری اسوه برگزار شد، گفت:  در طراحی پوسترهای جشنواره نظر ما بر این بود که طراحان به موضوعاتی توجه داشته باشند از جمله اینکه طراحان ایده داشته باشند در جریان گرافیک گروهی فرم گرا و گروهی محتواگرا هستند.


مدیر هنری جشنواره فیلم مقاومت درباره یکی دیگر از موضوعات مورد نظر در پوستر جشنواره عنوان داشت: از هنرمندان خواستیم که نوعی سادگی که از پیچیدگی در هنر حاصل می شود را در نظر بگیرند و کار را بیشتر به سمت و سوی پیرایش ببرند، و دیگر اینکه پوسترها روح ایرانی داشته باشد.

 

ایران سبب تقویت مقاومت است

 

سید عبدالله صفی الدین نماینده حزب الله لبنان در ایران نیز در این مراسم، اظهار داشت: مقاومت در سایر کشورها به خصوص در لبنان و فلسطین به معنای واقعی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دنیا معرفی شد و همه مقاومت مدیون امام راحل و ملت ایران است.

 

وی افزود: شکی نیست هرکس در مسیر ولایت و اطاعت از ولایت قدم بردارد خداوند راه هدایت کامل را برای او باز می‌کند. شهید عماد مغنیه از جلمه افرادی بود که در این مسیر قدم های بلندی را برداشته و شخصیت وی بسیار جای مطالعه دارد.

 

نماینده حزب الله لبنان در ایران با اشاره به اینکه شهید عماد مغینه از جهات متعددی به مقامات بالا رسیده بود، عنوان داشت: شهید عماد مغنیه در تشخیص مسائل نظامی و امنیتی بسیار باهوش بود وی معتقد بود باید مسلمانان تفکر پیروزی بر استکبار را کار کنند.

 

صفی الدین بیان داشت: حزب الله لبنان ظرف دو سال به فرماندهی عماد مغنیه گروهی از حزب بعث را در لبنان از بین بردند و این به برکت نبوغ عماد مغنیه در مسائل فرهنگی و استراتژیکی بود.

 

وی خطاب به متخصصان و نویسندگان گفت: نویسندگان و متخصصان در سینما خوب است درباره شخصیت عماد مغنیه مطالعه کنند وی انسان همه جانبه‌ای بود که حتی یک لحظه هم از مسیر ولایت عقب نشینی نکردند امروز نیاز به شناخت چنین افرادی است تا جوانان از آنها الگو گیری نمایند.

 

نماینده حزب الله لبنان در ایران خاطرنشان کرد: مسؤولان و علما در جهان اسلام شخصیت عماد را بررسی نمایند شخصیتی که زندگی و شهادت او در پیروزی حزب الله لبنان بسیار تاثیرگذار بود.

 

در ادامه برنامه غلامرضا منتظمی معاون اجرایی جشنواره از پوستر" افق نو"  که مرتضی شجاعی آن را طراحی کرده بود رونمایی کرد.

 

منتظمی اظهار داشت: امروز ایران جریان مقاومت علیه استکبار جهانی را رهبری می کند دنیای غرب و صهیونیست که تلاش می‌کنند با خوی استکباری خود بر جهان تسلط پیدا کنند تحت تاثیر جریان مقاومت حرکتی معکوس پیدا کرده است. 

 


در بخش دیگر برنامه از تیزر سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت رونمایی شد و در قسمت پایانی برنامه از پوستر و بزرگداشت 4 هنرمند حوزه سینمای دفاع مقدس رونمایی شد و از جهانبخش سلطانی به عنوان نفر نخست تقدیر و تجلیل به عمل آمد./9668/پ202/ب4

ارسال نظرات