۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۲۲۰۳۵۷
آیت الله طبرسی:

سیاست های فرهنگی باید متناسب با آرمان ها و ارزش های انقلاب باشد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی گفت: حاکمیت سیاسی در کشور به خوبی تغییر کرد، اما در حاکمیت اقتصادی و فرهنگی موفقیتی نداشتیم که نیاز به بازنگری داریم.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، رییس کمیسیون امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام، امروز با آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در استان مازندران دیدار کرد.


آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران در این دیدار با بیان این که نیاز است برای عملیاتی شدن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در حوزه اقتصاد تلاش های ارزنده ای صورت گیرد، گفت: زمینه عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در کشور باید فراهم شده و اقدامات خوبی در این راستا صورت گیرد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری، افزود: امام خمینی(ره) در ابتدای انقلاب اسلامی به پرهیز از دولتی کردن امور بسیار تاکید داشت و اگر همان موقع این موضوع در برنامه کاری دولتمردان قرار می‌گرفت بسیاری از چالش‌های موجود اقتصادی را نداشتیم.

 

وی با تاکید بر این که از ریاست جمهوری و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام انتظار داریم نسبت به اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در کشور تدابیر مناسبی را در برنامه کاری خود قرار دهند، بیان داشت: تحقق اقتصاد مقاومتی امری اساسی و ارزنده بوده که باید برای تحقق آن گام های عملی خوبی صورت گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: حاکمیت سیاسی در کشور به خوبی تغییر کرد، اما در حاکمیت اقتصادی و فرهنگی موفقیتی نداشتیم که نیاز به بازنگری داریم.

 

آیت الله طبرسی توجه جدی به امور فرهنگی را یک ضرورت و دغدغه رهبر معظم انقلاب و بسیاری از بزرگان نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی سیاست های کشور باید با معیارها و آرمان های انقلاب و نظام مطابقت داشته باشد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از واردات برخی از کالاهایی که در کشور تولید می شود، تصریح کرد: برای واردکنندگان چای و شکر باید تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شود و در سال حمایت از تولید ملی شاهد واردات چای، شکر، برنج و دیگر کالاها به کشور هستیم.

 

امام جمعه ساری، افزود: واردات این کالاها با ماهیت حمایت از تولید ملی منافات دارد و به همین دلیل حمایت از اقتصاد داخلی باید به صورت ویژه در برنامه کاری قرار گیرد تا شاهد رونق و توسعه تولیدات داخلی خود باشیم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید از واردات اقلام غیرضروری به کشور جلوگیری شود که دولتمردان باید در این قسمت اهتمام ارزنده ای را از خود به کار گیرند.

 

آیت الله طبرسی تصریح کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران، کاهش بوروکراسی اداری و در اختیار قرار دادن پول‌های راکد در اختیار بانک‌ها زمینه شکوفایی اقتصادی در کشور را به وجود می آورد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات