۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۲۲۰۶۱۵
استاد حوزه و دانشگاه:

هدف اصلی رسانه های غربی تخریب هویت دینی جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی بر ارتقای سواد رسانه‌ای مردم و ایجاد نگرش نقادانه نسبت به برنامه های تلویزیونی و ماهواره ای تأکید کرد.
حجت الاسلام اصغر نقدي

حجت الاسلام اصغر نقدی، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به این‌که ملت برای حفظ ارزش‌های دینی خود علیه رژیم طاغوت قیام کرد، اظهار داشت: ماهیت انقلاب اسلامی، فرهنگی و توجه به دین و ایمان مردم در اولویت بنیانگذار کبیر انقلاب بوده است.


وی با بیان این‌که دشمنان در طول 35 سال گذشته از هر راه و ابزار ممکن برای انحراف در این اولویت مهم انقلاب اسلامی تلاش کرده اند، ادامه داد: شبکه های ماهواره‌ای در شمار ابزارهایی قرار گرفته اند که به مرزهای عقیدتی، اسلامی شیعی ملت ایران حمله ور شده‌اند، البته ناگفته نماند اغراض سیاسی در این مسأله بی تأثیر نیست.


حجت الاسلام نقدی با اشاره به این‌که الگوگیری از نظریه یادگیری اجتماعی یا یادگیری مشاهده ای در تمامی سنین احتمال تهاجم فرهنگی وجود دارد، گفت: معمولا افراد در سنین 10 تا 18 سال به هر آنچه خود می بینند، اعتماد دارند و با استدلال خود تبیین می کنند پس آنچه از تلویزیون و جامعه می بینند برای آنها قابل اعتماد است.


مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های آذربایجان شرقی با تأکید بر ارتقای سواد رسانه‌ای و ایجاد نگرش نقادانه نسبت به برنامه های تلویزیونی و ماهواره ای در میان جوانان و نوجوانان گفت: متأسفانه نوجوانان توجهی به محتویات برنامه ها ندارند که این مسأله در دراز مدت تأثیر مخربی بر جامعه و بنیان خانواده خواهد داشت.


وی بروز معضلات فرهنگی را حاصل کم‌کاری تمامی نهادهای متولی دانست و افزود: مشکلاتی که در طول این سال ها با آنها مواجه هستیم، تقصیر یک نفر نیست؛ خانواده، مدرسه، دانشگاه، حوزه های علمیه، شورای عالی انقلاب فرهنگی و.... همه در این موارد سهیم هستیم.


حجت الاسلام نقدی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) می فرمایند؛ « دو گروه اگر فاسد شود جامعه فاسد می شود، اگر اصلاح شود جامعه اصلاح می شود؛ مسؤولان اجرایی کشور و علما و دانشمندان » با وجود اینکه دشمن با اهداف سمی و کشنده وارد اجتماع دینی ایران اسلامی شده اما اگر در مقابل شناخت، حساسیت و جدیت داشته باشیم، پیروز میدان هستیم.


این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که امروزه تلویزیون به یک قدرت غیرقابل کنترل مبدل شده است، اظهار داشت: انسان در ذات تأثیرپذیر است، به جرأت می توان گفت؛ بنیان و ستون انواع هویت ها، هویت دینی و مذهبی هر فرد محسوب می شود، زیرا اگر بتوان این نوع هویت را در وجود نوجوان نهادینه کرد، شناساندن و تبیین هویت های دیگر آسانتر انجام خواهد پذیرفت.


وی با بیان این‌که هدف اصلی رسانه های غربی تخریب هویت دینی جوانان جامعه است، گفت: باید صاحبان رسانه های داخلی با در نظر گرفتن شرایط دینی، اسلامی و مدنی و همچنین رویکرد تولیدی در مقابل رسانه های قدر غربی قد علم کنند تا نوجوان ایرانی در هجمه فرهنگ متناقض با فرهنگ بومی که نتایج مخربی به همراه دارد، قرار نگیرد./935/ت302/ب

ارسال نظرات