۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۲۲۰۶۲۶
امام جمعه ماهشهر:

جوانان قلب تپنده جامعه هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ماهشهر با بیان اهمیت توجه به نسل جوان، از آن ها به عنوان روح، جوهر و ذخایر انسانی جامعه یاد کرد واظهار داشت: هر گونه پیشرفت و دگرگونی در عرصه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در کشور بدون توجه به این قلب تپنده و سرمایه های ارزشمند صورت نخواهد گرفت.
حجت الاسلام غبيشاوي، امام جمعه ماهشهر

حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی، امام جمعه ماهشهر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، گفت: اسلام جوانان را به سبب داشتن روحیه نشاط، ابتکار و تلاش‎گری مورد توجه ویژه ای قرار داداه و این نشان دهنده اهمیت این قشر در ساختن نظام اسلامی است.

وی افزود: بیش از نیمی از جمعیت کشور را جوانان تشکیل داده که بحث ساماندهی آن ها و توجه به ظرفیت های بالای این قشر همت ویژه ای را از مسؤولان می طلبد.

حجت الاسلام غبیشاوی گفت: نقش جوانان در توسعه مجامع و پیشرفت کشورها نقش ممتازی بوده و اگر کشوری توانسته قله های تعالی را فتح کند به طور قطع این موفقیت به سبب حضور و کمک جوانان آن کشور بوده است.

امام جمعه ماهشهر با بیان این مطلب ابرازداشت: در طول تاریخ کشورهای استعمارگر برای به زانو در آوردن ملت ها و غارتگری منابع مادی و معنوی آن ها تلاش کرده اند نیروهای جوان آن کشور را از کار انداخته و توان آنان را بگیرند.

حجت الاسلام غبیشاوی نسل جوان را از آسیب‌پذیرترین و حساس‌ترین نیروهای هر کشور برشمرد و بیان داشت: جوانان از گذشته‌های دور همچنان شکار خوبی برای دشمنان اسلام و انقلاب بوده‌اند و امروز هم به خوبی دریافته‌اند که غارت و چپاول منابع مادی و معنوی ملل جهان سوم به ویژه کشورهای اسلامی وابسته به تحریف فرهنگ و ارزش‌های ملی و مذهبی و از سوی دیگر تحمیل نگرش غربی و سرانجام اشاعه فساد و بی‌تفاوتی میان مردم به ویژه نسل جوان است.

وی تأکید کرد: از این رو که برنامه ریزی و دقت در امور جوانان و رفع نیازمندی های فکری و معنوی و اشتغال آنان اهمیت بیشتری دارد.

وی خاطر نشان کرد: پیدایش سؤالات جدید و نیازهای تازه نشانه انحراف و انحطاط فکری و زاییده هوس‌های نسل جوان نیست، بلکه باید از آن به عنوان نشانه رشد و حیات یک جامعه زنده و پویای آن نام برد.

امام جمعه موقت ماهشهر افزود: البته این به شرطی است که این نیازها شناخته شوند و پرسش ها پاسخ داده شوند و این وظیفه مسؤولان فرهنگی و اندیشمندان کشور است.

حجت الاسلام غبیشاویی با بیان اهمیت توجه به نسل جوان، از آن ها به عنوان روح، جوهر و ذخایر انسانی جامعه یاد کرد و اظهار داشت: هرگونه پیشرفت و دگرگونی در عرصه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در کشور از سوی این قلب تپنده و سرمایه های ارزشمند صورت می گیرد.

امام جمعه ماهشهر از جوانان به عنوان یک فرصت یاد کرد و اظهار داشت: در صورتی این قشر کنار گذاشته و نیازهای آن ها نادیده گرفته شود بدون شک این فرصت به تهدید تبدیل می شود.

وی خاطرنشان کرد: جوان در فطرت و سرشت خویش، حق‌گرا و خداگراست و ویژگی‌هایی همچون تمایل به ابتکار و خلاقیت و زیبایی دارد و باید زمینه های رشد این خصوصیات فطری برایش فراهم شود.

حجت الاسلام غبیشاوی تصریح کرد: در مسأله جذب قشر جوان به دین، هنر زیبا نشان دادن دین بوده و این مسأله نیازمند داشتن روحیه گذشت و مدارا است.

امام جمعه ماهشهر گفت: تشنگی جوانان به معنویت را باید با برنامه های مناسب فرهنگی همچون مسافرت های زیارتی سیراب کنیم.

وی افزود: عدم آگاهی نسبت به پدیده های اجتماعی و عدم شناخت جوان نسبت به خود و توانایی های خویش و وجود الگوهای نامناسب و دروغین موجب انحراف آنان به سوی مکاتب فکری گمراه کننده و پیروی از آنها می‌شود و به این ترتیب جوان از اصل خویش دور می‌شود.

حجت الاسلام غبیشاوی همچنین اظهار داشت: بسیاری از جوانان به دنبال الگو هستند تا از آن پیروی کنند و در جامعه ما، بزرگان دین، شاخص های مناسبی جهت الگوسازی برای جوانان هستند.

امام جمعه ماهشهر با بیان این که نسل جوان به خوبی نشان داده‌اند که توانایی برطرف کردن دشواری‌ها و مشکلات اجتماعی را دارند و اگر از نیروی آنها به طرز درست استفاده شود، قادرند بزرگ‌ترین محدودیت های موجود بر سر راه جامعه را از میان بردارند، تصریح کرد: همان‌گونه که برای حل مسایل نظامی از نیروی جوان بسیجی بهره گرفتیم، برای برطرف ساختن کاستی های دیگر همچون مشکلات اقتصادی نیز می‌توانیم از این نیروی قدرتمند و شایسته کمک بگیریم و امکانات و منابع فراوان موجود در کشور را به کار بگیریم.

وی در ادامه دوستی با جوانان را یکی از راهکارهای مناسب برای جذب آن ها برشمرد و افزود: هنگامی که جوانان عمل مناسب کسی را ببینند با او دوست می شوند؛ بنابراین باید عمل مان را درست کنیم تا گفتار و نصیحت ما اثر داشته باشد.

حجت الاسلام غبیشاوی ابراز داشت:  تواضع مدیران و مسؤولان نه تنها سبب شیفتگی جوانان به آن ها بلکه سبب جذب و شیفتگی جوانان به دین نیز می شود و ما مصداق روشن این تواضع و سادگی را در زندگی رهبر معظم انقلاب مشاهده کردیم.

امام جمعه ماهشهر در پایان امر به معروف و نهی از منکر را یکی از عوامل فرهنگی هدایت جوانان برشمرد و تصریح کرد: جذب و هدایت جوانان یکی از راه های موفقیت در تحقق شعار، اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی است./9452/پ302/ب2

ارسال نظرات