۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۲۲۰۷۶۵
نماینده مردم بابل در مجلس:

تحقق رهنمودهای رهبری زمینه ساز پویایی اقتصاد کشور است

خبرگزاری رسا ـ نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی با توصیه به مسؤولان برای تحقق فرامین مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاوتی گفت: اگر دیدگاه و نظرات مقام معظم رهبری چه در عرصه فرهنگی و چه در عرصه اقتصادی سرلوحه کار خود قرار دهیم، از بسیاری مشکلات امروز کشور رهایی خواهیم یافت.
حجت الاسلام علي اکبر ناصري سفير ايران در واتيکان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام ناصری، نماینده مردم بابل در مجلس امروز در جمع فعالان اقتصادی و تولید کنندگان استان با بیان این که بهره های بالای بانکی سبب ایجاد مشکلاتی بر سر راه تولیدکنندگان می شود، افزود: کسی که در سیستم اقتصادی نظام اسلامی اختلال ایجاد کند، جنگ با خدا را در پیش می گیرد.

 

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اقتصاد باید در راستای تولید باشد و اقتصاد مقاومتی بر اساس تولید ملتی و عدم وابستگی اقلام ضروری به خارج از کشور است.

 

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که اقتصاد مقاومتی بر اساس بحث طراز مثبت تجاری است، گفت: حمایت از تولید محصولات در کشور با بالا بردن ظرفیت های موجود اقتصادی و نیز ایجاد ظرفیت های و نگاه صادرات محور میسر می شود.

 

حجت الاسلام ناصری ادامه داد: دولت تدبیر و امید باید اقدام اورژانسی برای حمایت از تولیدکنندگان انجام دهد تا از رکود فعلی خارج شویم. 

 

رییس مجمع نمایندگان استان های شمالی با بیان این که بهره های بانکی بالا سبب ایجاد مشکلاتی بر سر راه تولیدکنندگان می شود، تصریح کرد: کسی که در سیستم اقتصادی نظام اسلامی اختلال ایجاد کند، جنگ با خدا را در پیش می گیرد. 

 

وی سود بالای بانکی را یک معظل اساسی برای کشور دانست و افزود: باید نرخ سود بانکی در کشور پایین تر از سرمایه گذاری در بخش تولید باشد و این مسأله می تواند به رونق تولید منجر شود.

 

نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی به قانون هدفمندی یارانه و اجرای فاز دوم این طرح اشاره کرد و گفت: هدف از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها کم کردن فاصله های طبقاتی بین مردم است که متأسفانه امروز دهک های پایین و بالای جامعه به یک اندازه از یارانه استفاده می کنند و این رویکرد باید به سرعت تغییر یابد.

 

حجت الاسلام ناصری با اعلام این خبر که اعتباری بالغ بر ده هزار میلیارد تومان برای صنایع کوچک تخصیص پیدا کرده است، افزود: در بودجه امسال معادل 3/5 میلیارد دلار به بخش صنعت، کشاورزی و تولید اختصاص پیدا کرده است و امیدواریم که همه این اعتبار محقق شود.

 

وی با تاکید بر این که اقتصاد باید بر مدار تولید باشد، اذعان داشت: باید خلأ کم شدن صادرات خام فروشی نفت را با تولید محصولات و فرآورده های داخلی پر کنیم تا کم کم وابستگی کشور به درامد حاصل از فروش نفت قطع شود.

 

نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی با توصیه به مسؤولان برای تحقق فرامین مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاوتی اذعان داشت: اگر دیدگاه و نظرات مقام معظم رهبری چه در عرصه فرهنگی و چه در عرصه اقتصادی سرلوحه کار خود قرار دهیم، از بسیاری مشکلات امروز کشور رهایی خواهیم یافت. 

 

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که مازندران به دلیل گردش پذیر بودن متعلق به کل کشور است، خاطرنشان کرد: متأسفانه  راه های ارتباطی و زیر ساخت های مازندران با توجه رتبه بالای گردش پذیر بودن این استان ناکافی است.

 

وی ادامه داد: با پیگیری های صورت گرفته تخصیص اعتبارات های منتهی به شمال و مازندران از جمله جاده فیروزکوه، هراز، کنارگذر ها، بودجه استانی و بودجه ماده 180 تبصره 22 تخصیص آنها صد در صد تحقق می یابد که این مسأله بسیار مهم و قابل توجه است./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات