۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۲۲۰۸۵۲

زیارت مجازی در امامزادگان مازندران

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران از اجرای زیارت مجازی در سه امام زاده شاخص استان مازندران خبر داد.
امام زاده ابراهيم آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت تکریم امامزادگان و حضور در این اماکن گفت: هر یک از امامزاده و بقاع متبرکه محل امن، آرامش و تقویت روحیه معنوی برای انسان ها بوده و افراد با حضور در این اماکن ارتباط قلبی و معنوی خود را با خدای متعال مستحکم تر می کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران، افزود: در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی براساس فرامین رهبر معظم انقلاب و استفاده بهینه از فضای مجازی و دسترسی عموم مردم از طریق رسانه ها در فضای مجازی به امامزادگان، پرتال زیارت مجازی سه امامزاده شاخص استان طراحی، آماده و به بهره برداری رسید.

 

وی گفت: پرتال امامزادگان و بقاع متبرکه کشور بانک اطلاعات جامع از امامزادگان کشور بوده که از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه راه اندازی شد و این امر با همکاری روابط عمومی این اداره کل و توسط روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه آماده شده که شامل آستان مبارکه امامزاده عباس (ع) ساری، آستان مبارکه امامزاده قاسم(ع) بابل و آستان مبارکه امامزاده ابراهیم (ع) آمل است.

 

حجت الاسلام علیزاده ادامه داد: این زیارت مجازی در پایگاه جامع امامزادگان و بقاع متبرکه ایران اسلامی بارگزاری شده است و علاقمندان می توانند با بازدید از صحن و حرم مطهر امامزاده، اذن دخول و زیارت مجازی به آستان مقدس را انجام دهند.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران، افزود: کاربران برای دسترسی به این پرتال باید به پایگاه اینترنتی http://emamzadegan.ir مراجعه کنند که اطلاعات جامع و کامل امامزاده به همراه تصاویر، صحن، کتابخانه، فعالیت های فرهنگی، نوارخانه و دیگر امور در این پروتال موجود است.

 

وی خاطر نشان کرد: این سه امام زاده و  چند امامزاده شاخص استان جزو بقاع شاخص کشور بوده که دارای امکاناتی از قبیل  وب سایت اختصاصی، سیستم پیامک، اتوماسیون اداری، سامانه، دستگاه بلوتوث، دستگاه زائرشمار، دوربین مدار بسته، کتابخانه دیجیتال، زائر سرا، سالن اجتماعات و دیگر امکانات است. 


اجرای طرح مهر تحصیلی در مازندران


حجت الاسلام علیزاده در ادامه با بیان این که یکی از وظایف اصلی اوقاف اجرای امینانه نیت واقف است، افزود: حدود هفتاد درصد نیات واقفان در مازندران مربوط به عزاداری امام حسین (ع) است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که توجه به نیازهای روز جامعه یکی از سیاست‌های اصلی سازمان در ایجاد وقف‌های جدید است، بیان داشت: بحث درمان، آموزش، محیط زیست، ترویج مفاهیم قرآنی، حوزه‌های علمیه، کمک به مستمندان و نیازمندان می‌تواند چند مورد از نیازهای روز جامعه باشد.

 

وی با بیان این که برخی از دانش‌آموزان مازندرانی به علت فقر مالی خانواده از ادامه تحصیل محروم هستند، ادامه داد: در ایران نباید هیچ دانش‌آموزی از ادامه تحصیل محروم شود و این مسأله نیازمند توجه خیران و واقفان خیراندیش است.

 

حجت الاسلام علیزاده از اجرای طرح مهر تحصیلی در مازندران خبر داد و گفت: این طرح در راستای اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان در سه شهر مازندران اجرا می‌شود.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که برای اجرای این طرح باید موقوفات مرتبط با آموزش و تحصیلات دانش‌آموزان در شهرهای استان وجود داشته باشد، افزود: شهرستان‌های آمل، بابل و بهشهر دارای موقوفات مرتبط با کمک‌های تحصیلی به دانش‌آموزان نیازمند هستند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از اهدای 300 بسته کمک تحصیلی به دانش‌آموزان نیازمند در مازندران خبر داد و افزود: ارزش همه بسته‌های تحصیلی به دانش‌آموزان نیازمند حدود 150 میلیون ریال است.

 

وی تصریح کرد: این عمل نیک و خداپسندانه در راستای اجرای نیت واقف و کمک به دانش‌آموزان نیازمند تا پایان این هفته در شهرهای آمل، بابل و بهشهر انجام می‌شود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات