۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۲۲۰۹۸۹
آیت الله شبستری:

رفیق‌بازی و سیاسی کاری در مدیریت جهادی جایی ندارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با تبیین شاخصه‌های مدیریت جهادی از دیدگاه اسلام، گفت: رفیق‌بازی، باندسازی، سیاسی‌کاری و پارتی‌بازی در مدیریت جهادی جایگاهی ندارد.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در سومین همایش بین المللی فرهنگ غدیر الگوی مدیریت جهادی که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: مبانی عالی اسلام همواره بر شایسته‌سالاری در اداره جامعه تأکید دارد، منشور حکومتی مولای متقیان علی(ع) نیز بدین امر سفارش کرده است.

 


امام جمعه تبریز با تبیین شاخصه‌های مدیریت جهادی از دیدگاه اسلام خاطرنشان کرد: رفیق‌بازی، باندسازی، سیاسی‌کاری و پارتی‌بازی در مدیریت جهادی جایگاهی ندارد، باید قانون مداری و حذف زد و بند محور اقدامات باشد، در غیر این صورت اعتماد مردم از نظام سلب خواهد شد.

 


وی با تأکید بر این‌که در مدیریت جهادی جایی برای انسان های ناتوان، اهل زد و بند، ناآگاه و بی تعهد وجود ندارد، تصریح کرد: در رویکرد مدیریت جهادی از دیدگاه اسلام باید عدالت، اعلمیت، دانایی، شجاعت و مخالفت با هوای نفس محور کارها و اصول لازم برای انتخاب مدیران باشد.

 


آیت الله شبستری مدیریت جهادی را عمل به قانون دانست و افزود: امام علی(ع) در نامه‌ای که به مالک‌اشتر داشته اند، بر این اصل سفارش کرده اند، ضمن این‌که نسبت به مسأله مهم شایسته‌سالاری نیز تأکید داشته و بر پرهیز از مشورت با انسان‌های ناآگاه، نادان و بخیل توصیه کرده اند.

 


نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری همایش بین المللی فرهنگ غدیر الگوی مدیریت جهادی اظهار داشت: در جریان غدیر خم دو اصل رهبری الهی و شایسته سالاری در رهبری تبیین شد و نشان داد که فرهنگ غدیر همان فرهنگ شایسته سالاری در امر رهبری است.

 


امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که آذربایجان و تبریز با پرورش علما، عرفا و مفاخر فقهی فراوان دین خود نسبت به اسلام و تشیع را ادا کرده است، گفت: شخصیت های برجسته ای همچون علامه امینی، علامه طباطبایی و علامه جعفری از مفاخر این استان هستند که هریک منشأ خیر و برکات فراوان بوده اند.

 


وی با اشاره به رویکرد بزرگداشت سه علامه تبریزی در همایش بین المللی فرهنگ غدیر الگوی مدیریت جهادی اظهار داشت: بهره گیری از دانش و اندوخته های علمی این بزرگان باید بیش از پیش مورد توجه مردم به ویژه حوزویان و دانشگاهیان قرار گیرد، کتاب های این دانشمندان نباید در کتابخانه ها به فراموشی سپرده شود.

 


آیت الله شبستری الغدیر، تفسیر المیزان و تفسیر نهج البلاغه را از جمله کتاب های بسیار مفید جهان اسلام و از تألیفات این سه علامه بزرگوار عنوان کرد و گفت: اگر این کتب فقهی، روایی و قرآنی مورد توجه قشر فرهیخته جامعه قرار گیرد، می تواند در تربیت انسان های بزرگ نقشی مهم داشته باشد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات