۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۲۲۱۰۰۴
حجت الاسلام والمسلمین نکونام پیش از اعزام به خانه خدا؛

حج بزرگ‎ترین تمرین توحید و یگانه پرستی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام، ظهر امروز این استان را برای عزیمت به مدینه النبی و حضور در مراسم حج تمتع، به مقصد اصفهان ترک کرد.
کعبه حجت الاسلام والمسلمين نکونام
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز، برای نخستین بار این استان را برای عزیمت به مدینه النبی و حضور در مراسم حج تمتع، به مقصد اصفهان ترک کرد.
 
در حاشیه اعزام به این سفر، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، گفت: این نخستین سفر بنده به خانه خدا است که پس از مدت ها چشم انتظاری، امسال نصیبم شده و امیدوارم بتوانم سربلند از این سفر روحانی بازگردم.
 
وی با حلالیت از مردم استان چهارمحال و بختیاری، سفر حج را در حقیقت بزرگ‎ترین تمرین توحید و یگانه پرستی بیان کرد و افزود: سفر حج به معنای بریدن از همه چیز و پیوستن به خداوند متعال است.
 
امام جمعه شهرکرد با اشاره به این که دین ما توحیدی است و حج یکی از بهترین اعمال توحیدی برای مسلمانان است، خاطرنشان کرد: در حقیقت انسان مؤمن به مکه می رود تا توحید و فانی شدن در اراده خداوند را تمرین کند و با خداوند عهد ببندد که پس از بازگشت در مسیر رضای او حرکت کند.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که سفر معنوی حج، از جهاتی شبیه سفر مرگ و ورود بر بساط قرب خداوند است، تصریح کرد: اگر سفر روحانی حج را با قطع امید به بازگشت آغاز کنیم، دیگر دل مشغولی و نگرانی نسبت به آن چه ترک کرده ایم و در وطن و خانه و محل کار جا گذاشته، برای ما به وجود نمی آید و همه توجه ما به حج و اعمال و اسرار آن است.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که بهره‏مندى کامل از هر عبادت و رسیدن به عمق و مغز آن، در گرو آگاهى از اسرار آن و تحقق بخشیدن به آن است، افزود: هر عبادتى ظاهرى دارد که انسان با جسم و قالب خود به آن مى‏رسد و باطن و سرّى دارد که تنها جان‏هاى مشتاق و قلب‏هاى آکنده از محبت خداوند و بریده از غیر او، آن را درمى‏یابند./9457/پ202/ب2
ارسال نظرات