۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۲۲۱۰۱۰
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن:

عمران و آبادانی بقاع متبرکه از مهم‌ترین اهداف طرح مودت است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن با بیان این که عمران و آبادانی بقاع و اماکن متبرکه ضروری‌ترین اهداف طرح مودت است، گفت: مهم‌ترین اهداف اجرای طرح مودت بقعه محوری و تقویت نقش و مشارکت‌های دولتی و مردمی در عمران بقاع متبرکه، مساجد و اماکن مذهبی است.
آستان مقدس امامزاده احمد(ع) در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، فرشید هاشمی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن امروز با بیان این که عمران و آبادانی بقاع و اماکن متبرکه ضروری‌ترین اهداف طرح مودت است، گفت: مهم‌ترین اهداف اجرای طرح مودت بقعه محوری و تقویت نقش و مشارکت‌های دولتی و مردمی در عمران بقاع متبرکه، مساجد و اماکن مذهبی است.



وی با اشاره به این که از گذشته تاکنون یکی از فرصت‌ها در بقاع و اماکن متبرکه علاقه، اعتقاد قلبی و مودت آحاد مردم و شیفتگان به خاندان اهل بیت(ع) در اداره، تعمیر و آبادانی بقاع متبرکه و امامزادگان بوده است، تصریح کرد: افراد خیر در تمام ادوار برای عمران و آبادانی این اماکن مقدس پیشگام بوده و خدمات زیادی را به امامزادگان ارائه داشته‌اند.



رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن ادامه داد: این اقدامات در برخی از اماکن متبرکه به بهترین وجه صورت گرفته و در برخی از مکان‌ها اقدامی در این راستا انجام نشده و این موضوع نیازمند همت همگانی است.



وی با بیان این که نذورات ضریح، صندوق بقاع متبرکه و اعتبارات دولتی جوابگوی انجام تمام امور عمرانی و فرهنگی اماکن متبرکه نیست، بیان کرد: طرحی با عنوان «طرح مودت» در سطح بقاع متبرکه و امامزادگان استان اصفهان به مرحله اجرا در آمده است تا بتوان به نحو مطلوب و بهینه از ظرفیت خیرین استفاده کرد.



هاشمی اذعان داشت: طرح مودت به همت هیأت امنا و امین بقاع متبرکه با دعوت از خیرها، بانیان و مسؤولان به منظور شناساندن اهداف، نیازهای مادی و معنوی، برنامه‌ها، تبادل نظر و یافتن راه‌کارهای همکاری و مشارکت، ایجاد منابع مالی جدید برای عمران و آبادانی بقاع متبرکه، رشد و تسریع در ساخت و ساز و توسعه بقاع متبرکه و جمع آوری نذور و تأمین امکانات برای بقاع متبرکه برگزار شد.



وی متذکر شد: خوشبختانه با اجرای طرح مودت، عملیات عمرانی در 10 امامزاده با اعتباری بالع بر 470 میلیون ریال آغاز شد.



رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن خاطرنشان کرد: با جذب مبلغ فوق‌الذکر مسؤولان و هیأت امنای آستان مقدس امامزادگان اقدام به خرید مصالح ساختمانی کرده‌اند و تا کنون عملیات ساخت و ساز بیش از 10 بقعه متبرکه آغاز شد.



وی افزود: استیل‌کاری، مقرنس‌کاری گنبد، آیینه‌کاری، نصب درب و پنجره، سفیدکاری، کف‌سازی و گچ‌کاری از جمله امور عمرانی است که با جذب اعتبارات و کمک‌های مردمی در آستان مقدس امامزادگان آغاز شده است./939/پ203/ب4

ارسال نظرات