۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۲۲۱۱۷۴
استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

اخلاق و تربیت محور فعالیت مدرسه آیت‌الله بهجت

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت امنای مدرسه علمیه آیت‌الله بهجت (ره) برپایی کرسی‌های اخلاق و تفسیر در حوزه را سبب رشد علمی طلاب دانست و گفت: در مدرسه آیت‌الله بهجت اخلاق و تربیت اصل و همپایه دروس است.
مراسم افتتاحيه دومين سال تحصيلي مدرسه علميه آيت الله بهجت

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب استاد درس خارج حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به گذشت یک سال از فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی مدرسه علمیه حضرت آیت‌الله بهجت ‌(ره) و آغاز دومین سال فعالیت‌های آن، ارزیابی موفقیت این مدرسه علمیه را در پرورش طلاب تراز انقلاب اسلامی زمان‌بر توصیف کرد.

 

وی با بیان این‌که برنامه آموزشی طلاب مدرسه علمیه آیت‌الله بهجت (ره) براساس اخلاق و تربیت پایه‌ریزی شده است، هدف از تأسیس این مدرسه علمیه را تربیت طلبه تراز انقلاب اسلامی عنوان و اظهار کرد: تمام تلاشمان این است که برای جامعه طلابی الگو در بعد علمی و عملی تربیت کنیم.

 

عضو هیأت امنای مدرسه علمیه آیت‌الله بهجت (ره) ارزیابی عملکرد این مدرسه را به مسؤولان و مدیران حوزه موکول کرد و گفت: رؤیت خروجی برای موفقیت و یا عدم موفقیت این مدرسه در رسیدن به اهداف تعیین شده، زمان‌بر است و باید صبر کرد.

 

وی با بیان این‌که هنوز یکسال از افتتاح این مدرسه علمیه نگذشته، اما عملکرد آن را می‌توان موفق ارزیابی کرد، افزود: در این مدت با کمترین ریزش مواجه بوده‌ایم، محتوای در نظر گرفته شده مطلقا ریزش نداشته و آثار عملی نخستین دوره تبلیغی در تابستان موفق بوده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب در پایان برپایی کرسی‌های اخلاق و تفسیر در حوزه را سبب رشد علمی طلاب دانست و گفت: اخلاق و تربیت در مدرسه علمیه آیت‌الله بهجت (ره) اصل و همپایه دروس است و عملکرد یکساله آن را در این زمینه می‌توان موفق ارزیابی کرد.

 

گفتنی است، مدرسه علمیه آیت‌الله بهجت(ره) قم که سال گذشته از سوی شورای گسترش حوزه‌های علمیه مجوز فعالیت خود را دریافت کرده است، هر ساله از میان نخبگان دانش‌آموزی پرورش یافته در مراکز تربیت محور سراسر کشور، طلبه می‌پذیرد.

 

این مدرسه که ساختمان آن در خیابان انقلاب (چهارمردان قم) روبروی کوچه 27 قرار دارد، با هدف جذب و آموزش دانش آموزان ممتاز، با اولویت متربیان مراکز تربیت محور کشور و با هدف پرورش فقیه، مهذب و انقلابی راه اندازی شده است./920/ت302/س

ارسال نظرات