۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۲۲۱۵۱۸
امام جمعه موقت ساری:

تضعیف هویت دینی و انقلابی نسل جوان هدف اصلی جبهه استکبار است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ساری با بیان این که امروز دشمنان نظام و انقلاب با تهاجم فرهنگی به جنگ با هویت دینی جوانان ما آمدند، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا در برابر هجوم سازمان یافته دشمنان منعفلانه عمل نشود.
امام جمعه موقت ساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه مرکز استان با گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: این هفته یادآور هشت سال ایستادگی و مقاومت ملت بزرگ ایران در برابر دشمنان اسلام و انقلاب است.

 

وی، اهداف صدام در این جنگ را لغو قرارداد الجزایر و در اختیار قرار گرفتن اروندرود، تجزیه خوزستان و تصرف مناطق نفت خیز کشور، جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه و تسلط به کشورهای عرب منطقه عنوان کرد.

 

امام جمعه موقت ساری با اشاره به این که ایران اسلامی در جنگ تحمیلی با همه جهان درگیر بود، ادامه داد: در این جنگ بیش از 190 هزار نفر جانشان را در راه ایران اسلامی فدا کردند.

 

وی با بیان این که شهدا از جان خود گذشتند تا ما بمانیم، افزود: عزت و آبروی ما مدیون رشادت های شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.

 

وی به ولایت‌مداری رزمندگان کشورمان در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: نیروهای مخلص و ولایت‌مدار کشورمان در هشت سال جنگ تحمیلی با دفاع از خاک کشور سرنوشت انقلاب را رقم و پایه‌های نظام را مستحکم کردند.

 

امام جمعه موقت ساری با بیان این که سربازان جبهه اسلام در دوران جنگ تحمیلی با همه وجود در برابر سپاه کفر ایستادند و از آرمان های امام و انقلاب پاسداری کردند، ادامه داد: قدرشناسی از ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی رسالت بزرگی است که امروز بر گردن همه ما قرار دارد.

 

وی توانمند سازی و قطع وابستگی به شرق و غرب را مهم ترین محصول و دستاورد دفاع مقدس برشمرد و گفت: ملت بزرگ ایران با پیروزی در برابر مستکبران عالم استقلال حقیقی را برای خود به ارمغان آوردند. 

 

امام جمعه موقت ساری، شهدا و رزمندگان دفاع مقدس را سرمایه های عظیم این نظام برشمرد و گفت: مسؤولان کشور امروز رسالت سنگینی در برابر خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران بر عهده دارند.

 

وی همچنین بر ضرورت تبیین و گسترش سبک زندگی شهدا و رزمندگان اسلام در جامعه امروز تأکید کرد و گفت: باید سیره عملی فرزندان این مرزوبوم بیشتر برای جامعه جوان ما تبیین شود.

 

حجت الاسلام قاسمی در ادامه سخنان خود به بازگشایی مدارس اشاره کرد و بیان این که امروز نیازمند ترویج معارف دینی در مدارس هستیم، خاطرنشان کرد: تربیت دینی دانش آموزان باید در دستور کار دستگاه تعلیم و تربیت قرار گیرد.

 

امام جمعه ساری با بیان این که والدین در تربیت دانش آموزان مسؤول سنگینی بر عهده دارند، ادامه داد: دانش آموزان امروز، سازندگان آینده کشور هستند و باید سعی کنیم خلف صالح مناسبی را تربیت کنیم.

 

وی با بیان این که امروز دشمنان نظام و انقلاب با تهاجم فرهنگی به جنگ با هویت دینی جوانان ما آمدند، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا در برابر هجوم سازمان یافته دشمنان منعفلانه عمل نشود.

 

امام جمعه موقت ساری ادامه داد: معلمان باید دانش آموزان را با ارزش های انقلاب آشنا کنند، ولایت فقیه و ارزش ولایت باید در قالب کتاب درسی برای دانش آموزان شناسانده شود.

 

حجت الاسلام قاسمی با تأکید بر این که مراکز آموزشی و مدارس نباید محل جولان افراد سیاسی و باشگاه سیاسی باشد، گفت: جوانان باید تحلیل سیاسی داشته باشند، اما از راه افتادن باشگاه سیاسی در مدارس و دانشگاه‌ها باید جلوگیری شود.

 

وی در ادامه با بیان این که امروز ایران اسلامی کشوری مقتدر و اثرگذار در منطقه و سطح بین المللی است، خاطرنشان کرد: نقش اثرگذار ایران اسلامی در معادلات منطقه ای برای همه دنیا به اثبات رسیده است.

 

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به این که ملت ایران را الگوی استکبار ستیزی در دنیا معرفی کرد و با بیان این که گفتمان استکبار ستیزی ملت ایران در دنیا نهادینه شده است، خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای دنیا با تأسی از ملت بزرگ ایران در برابر قدرت های استکباری و استعماری جهان با اقتداره ایستاده اند./950/پ201/ب1

ارسال نظرات