۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۲۲۱۷۶۲
امام جمعه نکا:

تبعیت از ولایت فقیه مهم ترین سفارش شهدا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا گفت: شهدا تکلیف خود در حفاظت از کیان ایران اسلامی را با بصیرت انجام دادند و اکنون وظیفه ما است تا با عمل به وصایا و سفارش‌های شهدا راه با برکت‌شان را با ولایتمداری ادامه دهیم.
امام جمعه نکاء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی، امام جمعه نکا امروز در دیدار جمعی از مدیران این شهرستان افزود: میزان سنجش ولایت مداری مسؤولان، عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است و به همین دلیل مسؤولان باید در زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی گوش به فرمان رهبری باشند.

 

وی بر لزوم تبعیت از فرامین معظم له تاکید کرد و اظهار داشت: شناخت امام و موقعیت در هر شرایط زمانی لازم است و بی بصیرتی موجب نابودی انسان می شود و در همین راستا انتقال ارزش ولایت مداری و رهبری، دفاع مقدس و فرهنگ شهادت و ولایت مداری باعث استحکام نظام است.

 

امام جمعه نکا همچنین با تبریک به مناسبت سلامت رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: ملت بزرگ ایران در مدتی که مقام معظم رهبری در بیمارستان بستری بودند ثابت کردند که عاشق و دلداده رهبری نظام هستند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی در ادامه با سفارش به تقو و ایمان و دوری از هوای نفسانی و شیطان گفت: شیطان همواره در کمین است تا انسان‌ها را گمراه کند که انسان باید با افزایش تقوا و ایمان از این خطر در امان بوده و در برابر شیطان خضوع نداشته باشد.

 

وی همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود به روز 31 شهریور سال 59 زمان آغاز جنگ تحمیلی اشاره و اظهار داشت: رژیم بعثی عراق تصور می کرد با همکاری ابرقدرت های جهان در مدت زمان بسیار کوتاه به اهداف خود مبنی بر تصرف بخش های مهمی از ایران دست می یابد که این آرزو با مقاومت ملت به یاس تبدیل شد.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی ادامه داد: رهبری مدبرانه معمار کبیر انقلاب اسلامی و حضور مقتدارانه جوانان این مرز و بوم در صحنه های مختلف جنگ تحمیلی همه برنامه ها و معادلات دشمنان را به هم زد.

 

وی یادآورشد: اتحاد و همدلی و توکل به خدا از عوامل مهم پیروزی ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی بود و در شرایط فعلی و با توجه به هجمه های فرهنگی مختلف از سوی دشمنان نیز باید با اتحاد همه جانبه مانع نفوذ دشمن شده و همچون جنگ سخت در برابر زیاده خواهی های دشمن در این جنگ سرد نیزبیاستیم.

 

امام جمعه نکا در ادامه خاطر نشان کرد: در مسیر شهدا همه ما به عنوان فرزندان شهدا باید راست قامت بوده و با دستور کار قرار دادن وصایای شهدا، بدون زاویه با ولایت حرکت کنیم.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی ادامه داد: همه دغدغه شهدا ولایتمداری و ولایت پذیری بوده است و نباید خدای ناکرده برخی از شیطنت های دشمن ما را از مسیر الهی و ولایی بازدارد.

 

وی با اشاره به جایگاه ممتاز خانواده‌های شهدا، خواستار تلاش روز افزون مسؤولان و مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی در راستای حفظ مقام والای شهدا شد و بیان داشت: اکنون دشمن برای جذب خانواده های شهدا وارد شده است تا در جهت کمرنگ کردن ولایت و رهبری گام بردارد.

 

امام جمعه نکا ادامه داد: شهدا از جان خود گذشتند تا ما در آزادی و استقلال همه جانبه زندگی کنیم و ما باید قدر لحظه لحظه زندگی خود را بدانیم و در ادامه راه شهدا و نهادینه کردن فرهنگ شهید و شهادت در جامعه تلاش کنیم.

 

مدیر حوزه علمیه نکا تصریح کرد: شهدا تکلیف خود در حفاظت از کیان ایران اسلامی را با بصیرت انجام دادند و اکنون وظیفه ما است تا با عمل به وصایا و سفارش‌های شهدا راه با برکت‌شان را با ولایتمداری ادامه دهیم.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی افزود: مدیران باید بدانند که در جامعه ای زندگی می کنند و وظیفه شان در قبال شهدا و خانواده های شهدا و بصیرت افزایی در جامعه چیست./ 1317/پ202/ب1

ارسال نظرات