۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۲۲۱۹۲۵
استاد حوزه و دانشگاه:

شبکه های فارسی‌زبان ماهواره ای به دنبال تخریب باورهای دینی هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس سابق دانشگاه امام حسین(ع) تبریز گفت: عادی جلوه دادن برخی مفاسد اخلاقی و اجتماعی و ترویج برخی برداشت‌های نادرست از دین جزو سیاست های برنامه سازان غربی است.
شبكه هاي ماهواره اي

میکائیل جمال پور، رییس سابق دانشگاه امام حسین(ع) تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تشریح آسیب‌های روانی، اجتماعی و اخلاقی استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای پرداخت و اظهار داشت: تلاش اصلی شبکه ها و برنامه های ماهواره ای غرب برای تضعیف ارزش های اسلامی است.


وی با بیان این‌که تمامی شبکه‌های فارسی‌زبان ماهواره‌ای به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم از سوی لابی‌های صهیونیستی و آمریکایی حمایت می شوند، خاطرنشان کرد: هر یک از این شبکه‌ها برای سلایق خاص مخاطبان خود برنامه تولید می کند که البته به صورت پنهان به دنبال تخریب باورهای دینی مردم ایران هستند.


این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اتاق های فکر صهیونیستی که جهت‌دهی اصلی این شبکه‌ها را بر عهده دارند، حتی برای متدینین و مخاطبان دین‌محور جامعه ایران نیز برنامه تولید می کنند، اما باید دانست که آنان در پس این برنامه های به ظاهر مذهبی به شبهه‌افکنی گسترده و دامن زدن به خرافات در جامعه تلاش می کنند.


وی با بیان این‌که استفاده خانواده های ایرانی از اینگونه شبکه‌های ماهواره ای در میان مدت و درازمدت آثار سوء به دنبال خواهد داشت، افزود: رسانه های غربی با استفاده از برنامه های ضد فرهنگی درصدد کمرنگ کردن ارزش ها، حیا، غیرت و اعتقادات اسلامی و دینی در بین جوانان و جامعه اسلامی هستند که هوشیاری در برابر این توطئه ها ضروری است.


این استاد حوزه و دانشگاه تبریز با اشاره به افزایش آمار طلاق و کاهش آمار ازدواج در جامعه ایران ادامه داد: تلاش برای تضعیف بنیان های خانواده و ارزش های موجود در آن از جمله اهداف شوم رسانه های غربی در عصر حاضر است، اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی نیز از دیگر آسیب های این شبکه هاست.


جمال پور با بیان این‌که نظام سلطه به وسیله شبکه های اجتماعی و ماهواره ای، سعی دارد جوانان را نسبت به ازدواج و ارزش های اسلامی و دینی دلسرد کند، افزود: عدم تمایل جوانان به مسأله ازدواج آثار سوء اخلاقی در جامعه به دنبال دارد، القای برخی باورهای غلط نسبت به مسأله ازدواج نیز از جمله ترفندهای رسانه‌ای غرب است.


رییس سابق دانشگاه امام حسین(ع) تبریز ترویج خشونت را از دیگر اهداف برنامه‌سازان شبکه‌های ماهواره‌ای برشمرد و خاطرنشان کرد: قبح‌زدایی از گناهان، بی تفاوتی نسبت به منکرات، خیانت به همسر، عادی جلوه دادن برخی مفاسد اخلاقی و اجتماعی و همچنین ترویج برخی برداشت‌های نادرست از دین جزو سیاست های برنامه سازان غربی است./935/ت303/ب

ارسال نظرات