۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۲۲۲۳۳۰
با پخش برنامه زنده عیار 24؛

سبک زندگی دینی روحانیان شهید بررسی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ برنامه زنده «عیار 24» که به بررسی سبک زندگی دینی روحانیان شهید دفاع مقدس می پردازد به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می رود.
برنامه عيار24

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، برنامه زنده «عیار 24» که به بررسی سبک زندگی دینی روحانیون شهید دفاع مقدس می پردازد به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می رود.


شب گذشته برنامه «عیار 24» با حضور مادر و برادر سه شهید به نام‏های علی اصغر، علی اکبر و محمدرضا اصغری برگزار شد که در بیان ویژگی‌های شهیدان خود گفتند: شهید علی اصغر همیشه مأنوس با قرآن بود و او همراه با برادر خود علی اکبر از طلاب زمان جنگ بودند.

 

وی با بیان این‌که علی اصغر یکی از شاگردان آیت الله مشکینی(ره) بود، افزود: این عالم فقید به فرزندم توصیه کرده بودند که وقتی می‏خواهی به جبهه بروی باید ملبس به لباس روحانیت باشی.


مادر این شهیدان گفت: وقتی جنازه شهیدم را بعداز 31سال برایم آوردند دست به صورت او کشیدم و گفتم: خوش به سعادتت اما جنازه شهید علی اکبر هنوز به میهن باز نگشته است و منتظر فرزندانم نبوده و نیستم به این علت که چیزی که به خدا دادم پس نمی‌گیرم.


وی تصریح کرد: فرزندانم را با قرآن و روضه مأنوس کردم که به این مقام رسیدند اگر روضه می‏رفتم آنها را همراه خود می‏بردم که علاقه به طلبگی از همان اول در روضه‏ها شکل گرفت.


برادر شهیدان اصغری از برادران خود این‌گونه گفت که از برگزار کنندگان جلسات قرآن در محله و آورنده رساله امام خمینی(ره) و اعلامیه‏های امام در قبل از و بعد از انقلاب در محل بودند.


شهیدان علی اصغر و علی اکبر از شاگردان آیت الله مجتهدی بودند و علی‏اصغر از معاونان سپاه قم بود.
/978/پ203/ی

ارسال نظرات