۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۲۲۲۴۷۶
رستم قاسمی:

با استفاده درست از منابع تحریم هیچ تاثیری در اقتصاد ایران نخواهد داشت

خبرگزاری رسا ـ مشاور معاون اول رییس جمهور گفت: امروز اگر در بخش هایی از اقتصاد عقب مانده هستیم، دلیلی جز نقص ساختار اقتصاد کشور ندارد که نتیجه کوتاهی برخی افراد است.
قاسمي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رستم قاسمی در همایش مدیران ارزش آفرین دوران دفاع مقدس که عصر امروز (چهارشنبه 2 مهرماه) در باغ موزه‌ دفاع مقدس برگزار شد، گفت: پس از جنگ تحمیلی دشمن هیچگاه به دنبال رویارویی مستقیم با ما نبوده است و همیشه راه های غیر مستقیم را برای اهداف شوم خود بر می گزیند.

مشاور معاون اول رییس جمهور با اشاره به تحرکات دشمن در عرصه اقتصادی ملل نو پا، افزود: امروز اقتصاد تبدیل به یک زنجیره و سامانه شده و نقش آن در زندگی مردم بسیار پر رنگ است و هرچقدر که پیش می‌رویم این سامانه گسترده تر و وابستگی مردم به آن بیشتر می شود. کشور ما دارای یک پتانسیل اقتصادی است که این پتانسیل در هیچ کجای دنیا وجود ندارد.

وی با بیان این‌که کشور ما از لحاظ ژئوپولتیکی ظرفیت فوق العاده‌ای دارد تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران سرشار از منابع معدنی گوناگون است. در کشور ما انواع مواد معدنی از جمله سنگ آهن، مس و روی در کشور ما وجود دارد. ظرفیت‌های کشور ما در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی،منابع طبیعی،نفت و گاز به گونه‌ای است که با استفاده صحیح اقتصادی از این ظرفیت‌ها ما دیگر از تحریم هراسی نداریم.

قاسمی در ادامه یادآور شد: ما با الگوی اقتصادی مردم محور،اصلاح ساختار و مدیریت جهادی می‌توانیم بر تحریم دشمنان غلبه کنیم. امروز اگر در بخش هایی از اقتصاد عقب مانده هستیم، دلیلی جز نقص ساختار اقتصاد کشور ندارد که نتیجه کوتاهی برخی افراد است.

وی اظهار داشت: یکی از استنادات نقص ساختار اقتصادی این است که مثلا ما در "میانه" کارخانه‌ فولاد می‌زنیم اما سنگ آهنش را از "کرمان" وارد می‌کنیم و همچنین برای صادرات، فولاد را به "بندر عباس" منتقل می‌کنیم که این یک ایراد ساختاری اساسی در اقتصاد کشور است که باید با آمایش اقتصادی اصلاح شود.

مشاور معاون اول رییس جمهور در پایان گفت: رهبر معظم انقلاب در هفت سال اخیر هر سال بر روی مسائل اقتصادی تاکید کرده‌اند و این امر نشان دهنده‌ نقش بی بدیل اقتصاد در زندگی مردم است./9590/پ203/ج
 
 
ارسال نظرات