۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۲۲۲۵۴۳
مدیرکل ارشاد اسلامی مازندران خبرداد؛

برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت در مازندران

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت و طرح 1448 (حفظ موضوعی قرآن کریم ) در چهارم مهرماه سال جاری در استان خبر داد.
قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، امروز در گفت و گو با خبرنگاران از برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت و طرح 1448 (حفظ موضوعی قرآن کریم ) در چهارم مهرماه سال جاری خبر داد.


حجت الاسلام ابراهیمی بیان داشت: به منظور ترویج و احیای فرهنگ و معارف ناب قرآن کریم در استان، آزمون کتبی سراسری قرآن و عترت در چهارم مهرماه سال جاری در رشته های مختلف حفظ، مفاهیم، تدبر و طرح 1448 حفظ موضوعی این کتاب عظیم آسمانی با همکاری معاونت امور قرآن و عترت وزارت متبوع و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار می شود.

 

دبیر شورای قرآن استان مازندران در راستای برگزاری این آزمونها، بیان داشت: این آزمونها هم‌زمان بصورت سراسری در سطح 9 شهرستان این استان در حوزه های امتحانی شهرستان های ساری، بابل، آمل، چالوس، جویبار، نکا، گلوگاه، تنکابن و محمودآباد در پنج رشته و23 سرفصل آموزشی با حضور ناظران و عوامل اجرایی برگزار می شود.

 

وی با بیان این که مجموع شرکت کنندگان در این آزمونها حدود 1500 نفر است، افزود: حد نصاب قبولی در این آزمون اخذ امتیاز 60 از 100 بوده و به نفراتی که موفق به کسب امتیاز لازم شوند گواهی نامه پایان دوره اعطا می شود و علاوه بر آن به نفرات برگزیده کمک هزینه سفر به عتبات عالیات ، مشهد مقدس و جوایز نفیس اهدا خواهد شد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تاکید بر این که توجه به قرآن زمینه ساز تعالی جامعه می شود، افزود: امروز در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان که از پیشرفته ترین ابزار برای خروج جوانان ما از مسیر الهی استفاده می شود، توجه و توسل به این کتاب آسمانی می تواند خنثی کننده همه نقشه ها و برنامه های آنان باشد.

 

وی، گفت: ترویج و تحکیم معارف قرآنی در جامعه امری ضروری است که باید با برنامه منسجم و سازماندهی شده اقدامات موثر و شایسته ای صورت گیرد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با تاکید بر این که ترویج قرآن کریم جامعه را در برابر هجمه‌های فکری، فرهنگی و کج اندیشی ها بیمه خواهد کرد، بیان داشت: گسترش فرهنگ قرآنی ، آموزش همه جانبه جوانان و نوجوانان، تشویق و ترغیب ، سنجش و ارزشیابی میزان موفقیت قرآن‌آموزان در فراگیری و اجرای محتوای دوره‌های آموزشی قرآن از عمده اهداف برگزاری این آزمون ها است.

 

وی در پایان، تصریح کرد: نتایج این آزمون ها حداکثر دو ماه پس از برگزاری آزمون از طریق پایگاه اینترنتی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام خواهد شد./950/پ203/ب4

ارسال نظرات