۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۲۲۲۵۸۵

اخبار وقفی سیستان و بلوچستان

خبرگزاری رسا ـ راه اندازی پایگاه مقاومت بسیج اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان وبلوچستان، برگزاری کلاس درس اخلاق ویژه کارکنان اوقاف سیستان بلوچستان و بازدید مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان از مسجد و حسینیه درحال ساخت مرزبانی از جمله اخبار وقفی سیستان و بلوچستان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر، گفت: پایگاه مقاومت بسیج اداره کل اوقاف وامور خیریه استان به مناسبت هفته دفاع مقدس با عنوان شهدای وحدت با دعوت از مسؤولین سپاه و بسیج ادارات استان راه اندازی شد.

 

وی، افزود: برگزاری دوره های آموزشی رزم نوین، جنگ نرم و نرم افزاری، پدافند غیرعامل و انجام مأموریت های محوله از اهداف راه اندازی این پایگاه می باشد.

 

حجت الاسلام تدینی، بیان کرد: موقوفات و بقاع متبرکه از جمله مساجد استان هر کدام به نوبه خود یک پایگاه بسیج فرهنگی و آموزشی می باشد و تاکتیک های مقاومت فرهنگی بطور مداوم در آنها اجرا و تمرین می شود و لازم است اوقاف استان با نظارت جامع و تشکیلاتی منظم در این امر مهم تشریک مساعی داشته باشد.

 

گفتنی است؛ در این مراسم که با حضور جمعی از فرماندهان بسیج ادارات استان و مربیان حلقه های صالحین و فرمانده بسیج ادارات استان برگزار شد، حجت الاسلام اسماعیل تدینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان، به عنوان سرمربی حلقه های صالحین بسیج ادارات استان منصوب و معرفی شد.

 

واقف سیستانی 12 مورد از املاک خود را به ارزشی بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در شهرستان زابل وقف کرد

 

واقف نیکوکار و خیراندیش سیستانی 12 مورد از املاک خود را در زابل برای بهداشت، مدرسه، مسجد و امکانات رفاهی مردم سیستان وقف کرد. 

              

حجت الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: ابراهیم خلیلی، ۱۲ مورد از املاک خود را به ارزشی بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در شهرستان زابل وقف کرد.

 

وی، افزود: ارزش این املاک بالغ بر 10 میلیارد ریال است که توسط این شخص نیکوکار و خیراندیش وقف شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 60 فقره وقف جدید در سطح استان به ثبت رسیده که شهرستان زابل با 20 مورد رکورددار در استان است و رشد سه برایر ی ثبت وقف جدید در سال جاری با پیشتازی شهرستان زابل در این زمینه ادامه دارد.

 

حجت الاسلام تدینی، عنوان کرد: زمین تجاری و مسکونی، منزل مسکونی، واحدهای تجاری و زمین کشاورزی از جمله موقوفات ثبت شده در سال جاری در استان است که از حیث ارزش ریالی و تعداد، نسبت به سال گذشته رشد سه برابری داشته است و همه این تحولات خوب و با ارزش را مرهون حس نوع‌دوستی و خیراندیشی مردم استان هستیم.

 

وی، تأکید کرد: کارکنان اوقاف استان نیز همه تلاش خود را با اخذ سند مالکیت،ثبت اطلاعات موقوفات در سامانه جامع اطلاعاتی کشور و تشکیل کمیته صیانت از موقوفات و انجمن یاوران وقف، در حفظ و حراست از موقوفات و توسعه و احیای این احسان ماندگار به کار خواهند گرفت.

 

ابراهیم خلیلی، واقف نیکوکار و خیراندیش سیستانی نیز هدف از وقف اموال خود را نوع دوستی و دادن امید به مردم سیستان اعلام کرد و  گفت: فرهنگ وقف در تاریخ و اصالت مردم سیستان وبلوچستان ریشه دارد و باید این سنت نبوی را به نسل جوان بیشتر معرفی کرد .

 

صدور مفاصا حساب برای 3050 موقوفه سیستان و بلوچستان

 

رییس اداره تحقیق اوقاف وامو رخیریه سیستان و بلوچستان، گفت: از ابتدای سال جاری برای 3050موقوفه استان مفاصا حساب صادر شده است.       

     

رضا رخشانی نژاد، رییس اداره تحقیق اوقاف وامو رخیریه سیستان و بلوچستان، با اعلام این خبر افزود: مفاصا حساب عبارت است گزارش مالی نهایی از عملکرد مالی یک موقوفه که شامل اطلاعاتی در مورد درآمد های موقوفه، مخارج شامل اجرای نیت واقف، مخارج حفظ و نگهداری موقوفه و پرداخت های حق التولیه می باشد.

 

وی، خاطر نشان کرد: صدور مفاصا حساب پس از فرایندی دقیق و حسابگرانه در زمینه تمامی ورود و خروج های مالی موقوفه برای یک سال کامل ، انجام می شود و با تلاش کارکنان اداره تحقیق استان موفق به صدور این تعداد مفاصا حساب برای موقوفات استان شده ایم.

 

کلاس درس اخلاق ویژه کارکنان اوقاف سیستان بلوچستان برگزار شد

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان، از برگزاری درس اخلاق به منظور ارتقاء سطح شناخت و معرفت کارکنان این اداره کل خبر داد.    

 

حجت الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان، گفت: کارکنان بیشتر اوقات خود را درطول روز ودر اداره به امورات کاری می پردازند و خلاء معنویت در سیستم های اداری بصورت مشهود احساس می شود.

 

وی، افزود: اینکه بتوانیم هر از گاهی یک نکته اخلاقی و دینی در قالب یک پیام مفید به همکارانمان ارائه دهیم و مسایل فقه دین را در حوزه اداراتمان پیاده کنیم ، از بسیاری دلواپسی ها و اضطراب های کار و زندگی کارکنان کاسته خواهد شد .

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان، خاطر نشان کرد: سلسله درس های اخلاقی و پیام های دینی بصورت مستمر در زمان برگزاری نماز جماعت برگزار می شود.

 

بازدید مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان از مسجد و حسینیه درحال ساخت مرزبانی

 

حجت الاسلام اسماعیل تدینی از مسجد و حسینیه مرزبانی استان سیستان و بلوچستان که با مساعدت مالی مدیریت اوقاف استان در حال ساخت است، بازدید کرد.

 

این حسینیه و مسجد برای برگزاری نماز جماعت و برپایی مراسم های مذهبی و فرهنگی ویژه مرزبانان دلیر استان سیستان و بلوچستان با ظرفبت  2000 نفر در حال ساخت است و در مراحل پایانی و تکیمل می باشد.

 

نشست تخصصی اداره تحقیق سیستان و بلوچستان با متولیان زهک

 

سلسله نشست های تخصصی با متولیان شهرستان های استان یه منظور ارتقاء شناخت متولیان با اقدامات و قوانین و سیاست های روز سازمان اوقاف برگزار می شود.         

 

رضا رخشانی نژاد، رییس اداره تحقیق اوقاف وامور خیریه سیستان وبلوچستان با بیان اینکه نشست های تخصصی با دعوت از متولیان شهرستان های استان برگزار می شود، گفت: متولیان یکی از رکن های اساسی موقوفات هستند و رابط اصلی بین موقوفه و مردم می باشند و می بایست از هر لحاظ با قوانین و خط مشی های جدید سازمان اوقاف وامور خیریه کشور آشنایی داشته باشند و این اطلاعات را به مردم انتقال دهند.

 

وی، افزود: یکی از اقدامات جدید سازمان اوقاف برای موقوفات دارای متولی، انجام امورات مالی و اداری از طریق سامانه جامع اطلاعاتی کشور می باشد و لازم است در این خصوص به سوالات متولیان پاسخ داد و تسریع در این امر خطیر را با برگزاری این نشست ها آغاز کرد.

 

تقدیر حجت الاسلام اسماعیل تدینی از مدیران کل اوقاف خراسان رضوی و جنوبی

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان در اختتامیه برگزاری اردوی آموزشی، زیارتی و سیاحتی 120مربی قرآن کریم سیستانی و بلوچستانی از میزبانی ادارات کل اوقاف وامور خیریه خراسان رضوی و جنوبی بواسطه توجه و همکاری ویژه شان تقدیر کرد.

 

حجت الاسلام اسماعیل تدینی، گفت: برنامه اردوی مربیان شاغل در طرح حفظ قرآن کریم استان سه روزه بود که با میزبانی و میهمان نوازی اوقاف خراسان رضوی پنج روزه برگزار شد و در این مدت مربیان قرآنی استان از برنامه های متنوع آموزشی و سیاحتی بهره مند شدند که مطمئناٌ در ایجاد روحیه و تلاش کاریشان مثمر ثمر خواهد بود.

 

وی، افزود: در برگزاری اردوی مربیان قرآنی می بایست از رییس اداره اوقاف ناحیه یک مشهد ، رییس اداره اوقاف طرقبه و مدیریت موقوفه عبدالله رضوی و رییس اداره اوقاف بیرجند نیز تقدیر کرد ، چرا که زحمات بی دریغ این عزیزان مارا در به سرانجام رساندن این برنامه فرهنگی کمک بسیاری کرد .

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان در پایان از استقبال مربیان قرآنی شاغل در طرح تربیت حافظان قرآن کریم استان و همکاری با انجمن یاوران وقف استان خبر داد و گفت: 120مربی قرآن بعد از اتمام این اردو و دیدن حلاوت و کارکرد های وقف ، اکنون با روحیه ای مضاعف بصورت داوطلبانه و مشتاقانه با اوقاف استان در جبهه ای دیگر ، اوقاف استان را در تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف یاری خواهند کرد./1311/پ203/ب4

ارسال نظرات