۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۲۲۲۶۸۲
امام جمعه موقت زنجان:

ائتلاف ضد داعش بیشتر شبیه به یک بازی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت زنجان با بیان این که ائتلاف ضد داعش بیشتر شبیه به یک بازی کودکانه است گفت: ائتلاف ضد داعش را کسانی به وجود آورده اند که خود آنها روزی همین گروه تروریستی داعش را پایه گذاری کردند.
حجت الاسلام سيد رضا موسوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام سید رضا موسوی، امام جمعه موقت زنجان، امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر با دعوت از مردم برای رعایت تقوای الهی گفت: انسان باید خود را به تقوایی ملتزم کند که او را به رعایت مسائل اخلاقی و دوری از معصیت الهی وادار می کند.

 

وی در ادامه با اشاره به انحرافات برخی از مسلمانان در دنیا و شقاوت آنها در قیامت خاطر نشان کرد: بنا به فرموده پیامبر اکرم (ص) گروهی از مسلمانان در قیامت جدای از امت اسلام محشور شده و خداوند چهره ظاهری آنها را به برخی از حیوانات شبیه خواهد کرد که البته این تغییر نتیجه اعمال آنها در دنیا است.

 

امام جمعه موقت زنجان در ادامه افزود: گروهی که بنا بر این حدیث در دنیا منحرف هستند عبارتند از افراد سخن چین و دروغگو، حرام خواران، ربا خواران و انسان هایی که عجب و خودپسندی بالایی دارند و حتی کمترین اعمال نیک خود را همه جا تعریف کرده و به تمجید از خود می پردازند.

 

حجت الاسلام موسوی در ادامه با بیان این که یکی از این گروه های منحرف برخی از علما هستند تأکید کرد: عالمی که در صورت و لباس روحانیت بوده ولی حرف او با اعمالش موافق نباشد از جمله کسانی است در قیامت جدای از امت اسلامی محشور خواهد شد.

 

وی در ادامه با انتقاد از عروسی های بعد از نیمه شب که موجب آزار مردم می شود اظهار داشت: یکی از افرادی که در آخرت چهره اش به صورت حیوانات تغییر خواهد کرد کسی است که حق الناس را رعایت نمی کند و نمونه بارز آن هم به راه انداختن کاروان های شادی عروسی بعد از نیمه شب است که موجب اذیت مردم شده و چند هزار نفر باید آرامش خود را فدای یک شب عروسی برخی ها کنند که این کارها عاقبت خوشی ندارد.

 

وی در ادامه با اشاره به سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) گفت: ازدواج یک مسأله مقدس بوده و مورد تأکید قرآن، اسلام و بزرگان دین می باشد و همان طور که رهبر معظم انقلاب فرموده اند در مقدس بودن ازدواج همین بس که در تمامی ادیان الهی ازدواج یک امر مقدس محسوب می شود و همه شما هم شاهد هستید که اکثریت جوانان تلاش می کنند تا عقد ازدواج خود را در ایام مذهبی و در مکان های مذهبی و مقدس برگزار کنند.

 

امام جمعه موقت زنجان در ادامه با انتقاد از سخت گیری ها در امر مقدس ازدواج تصریح کرد: پدر و مادرها باید به این مسأله توجه ویژه ای داشته باشند که مهریه های سنگین سبب به تأخیر افتادن ازدواج ها می شود و اگر ازدواج نیز به تأخیر افتد موجب بروز برخی از ناهنجاری های جنسی و اجتماعی می شود چرا که امروز در جامعه دچار بلوغ زود رس هستیم و جوان بخت برگشته باید از 13 سالگی تا 27 سالگی با فشارهای جنسی خود مبارزه کند که البته همگان در این مبارزه پیروز نمی شوند.

 

وی در ادامه افزود: وقتی شرایط و قیودات ازدواج تا این حد سخت شده است متأسفانه برخی از جوانان به گناه آلوده می شوند که البته در این گناه پدر و مادرها و مسؤولان نیز شریک هستند.

 

حجت الاسلام موسوی در ادامه با تأکید بر اهمیت ازدواج در سنین پایین اظهار داشت: باید به این اصل مهم توجه داشت که اگر ازدواج در سنین پایین و جوانی انجام شود پایداری بیشتری خواهد داشت ولی اگر در سنین بالاتر صورت گیرد چندان موفق نخواهد بود همانطور که امروز در جامعه شاهد آن هستیم.

 

وی در پایان با اشاره به ائتلاف ایجاد شده از سوی کشورهای غربی با همکاری برخی از کشورهای عربی، موسوم به ضد داعش گفت: آمریکا و انگلیس در اصل ام الفساد منطقه و جهان هستند و این بهانه ای بیش نیست که می گویند می خواهند داعش را از بین ببرند چرا که روزی خود آنها این گروه تروریستی را به وجود آورده اند و این ائتلاف بیشتر به یک بازی شبیه است./949/پ202/ب4

ارسال نظرات