۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۲۲۳۰۵۷
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران:

رسانه ها پیشگام ترویج فرهنگ وقف در جامعه باشند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف مازندران با تاکید بر این که خدمات و اثرات وقف در فضای رسانه ها انعکاس پیدا کند و رسانه ها پیشگام ترویج فرهنگ وقف در جامعه باشند، گفت: باید اجرای نیات واقفان از محل موقوفات غیرمتصرفی را بین مردم ترویج دهیم.
مديرکل اوقاف مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، امروز در جلسه طرح پیوند آسمانی که با حضور جمعی از متولیان موقوفات استان برگزار شد، گفت: توفیقاتی که سازمان اوقاف در اجرای امینانه نیات واقفان گرفته در سایه سار تعامل بین اوقاف و متولیان موقوفات است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با بیان این که آهنگ ارتباط بین اوقاف و متولیان موقوفات آهنگ اثربخش، صمیمانه و دوستانه است، افزود: باید تعامل بین اوقاف و متولیان موقوفات بیشتر تا خدمات و اثرات وقف به مردم شناسانده شود.


حجت الاسلام علیزاده با تاکید بر این که خدمات و اثرات وقف در فضای رسانه ها انعکاس پیدا کند و رسانه ها پیشگام ترویج فرهنگ وقف در جامعه باشند، گفت: باید اجرای نیات واقفان از محل موقوفات غیرمتصرفی را بین مردم ترویج دهیم.


وی با بیان این که اوقاف توانسته بخشی از بار دولت در حوزه های مختلف را به دوش بکشد، بیان داشت: هدف وقف برطرف کردن مشکلات طبقاتی جامعه است که باید تلاش کنیم در این راستا موفق باشیم.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با تاکید بر این که وقف های جدید باید متناسب به نیازهای روز جامعه ایجاد شود، گفت: کارکردن در حوزه موقوفات نوعی سربازی و نوکری برای اهل بیت (ع) است.


حجت الاسلام علیزاده از اجرای طرح پیوند آسمانی در مازندران خبر داد و گفت: این طرح در راستای عمل امینانه به نیات واقفان خیراندیش در مازندران اجرا می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، ازدواج و کمک هزینه جهیزیه برای زوج‌های جوان و نوعروسان را از اهداف اجرای این طرح برشمرد و بیان داشت: طرح بزرگ پیوند آسمانی در راستای اجرای امینانه نیات واقفان سه شنبه هفته جاری در امامزاده حمزه (ع) قائمشهر برگزار می‌شود.

 

وی از حضور حجت الاسلام والمسلمین معلمی، نماینده مردم استان مازندران در این مراسم خبر داد و بیان داشت: این شخصیت گرانقدر استان مازندران به عنوان سخنران ویژه در این مراسم حضور خواهند داشت که در این طرح به بیست زوج جوان کمک مالی برای تهیه جهیزیه مساعدت مالی می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، افزود: طرح پیوند آسمانی با هدف رویکرد شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی از آثار و برکات وقف، اجرای امینانه نیات واقفان در زمینه ازدواج، بهره‌مندی دقیق مستحقین از اجرای نیات واقفان، ترغیب جهت ایجاد وقف جدید متناسب با نیازهای روز جامعه، انسجام‌بخشی و یکسان‌سازی اجرای نیات واقفان با رویکرد بهره‌وری موقوفات، ترغیب و تشویق و جذب خیرّین در امر کمک هزینه ازدواج زوج‌های نیازمند اجرا می‌شود.

 

وی در پایان، بیان داشت: عواید موقوفاتی که واقفان نیات آنان را مربوط به خرید جهیزیه و کمک ازدواج برای زوج‌های جوان ثبت کردند در این طرح اجرای نیت می‌شود./950/پ202/ب4

ارسال نظرات