۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۲۲۳۳۴۴

ششمین جشنواره قرآنی انسان در تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ ششمین جشنواره قرآنی انسان به همت موسسه جامعه القرآن و العتره تبریز با رویکرد به مفاهیم "سوره های مبارکه انسان و لقمان" برگزار می شود.
جشنواره انسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، ششمین جشنواره قرآنی انسان به همت موسسه جامعه القرآن و العتره تبریز با رویکرد به مفاهیم "سوره های مبارکه انسان و لقمان" در سطح استان از عیدقربان تا عید سعید غدیر خم  امسال در تبریز برگزار می شود.


مؤسسه جامعه القرآن و العتره تبریز پس از برگزاری موفقیت آمیز پنج دوره این جشنواره در سالهای 88 الی 92 ششمین دوره آنرا امسال در سالروز نزول سوره مبارکه انسان در شأن اهل بیت (ع) همچنین روز مباهله برگزار می کند.


بنابر این گزارش، با توجه به استقبال بیش از حد انتظار از این جشنواره در دوره های گذشته نشانگر میزان علاقمندی شهروندان به مفاهیم عالیه قرآنی می باشد.


این جشنواره با هدف نشر مفاهیم و آموزه های کاربردی سوره مبارکه انسان و لقمان در جامعه، ایجاد زمینه و جذابیت های لازم جهت جذب علاقه مندان به ساحت مقدس قرآن، بزرگداشت سالروز نزول سوره مبارکه انسان و پاسداشت مقام شامخ اهل بیت(ع) در سطح ملی برگزار می شود.

 

همچنین عرضه و تقویت پیوند مستحکم بین مفاهیم قرآنی و سیره عملی ائمه معصومین(ع)، پاسداشت روز مباهله و سالروز نزول آیه تطهیر و ترویج فرهنگ اطعام و ایتام و مساکین با بهره گیری از مفاهیم سوره انسان از دیگر اهداف ششمین جشنواره قرآنی انسان است.


رویکرد ششمین جشنواره قرآنی « انسان» توجه به آموزه ها و مفاهیم اخلاقی و کاربردی سوره مبارکه لقمان است و این جشنواره در دو رده سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال برای خواهران و برادران برگزار می شود که در  رشته های حفظ، قرائت از حفظ، ترتیل، ترجمه و برگزار خواهد شد.


مسابقات در بازه زمانی عید قربان تا عید سعید غدیرخم برگزار می شود و به منظور تشویق شرکت کنندگان غیر حرفه ای مسابقات، علاوه براینکه تمامی متسابقین در بخش های مختلف با هم به صورت یکجا به رقابت می پردازند، از میان شرکت کنندگانی که به صورت غیر حرفه ای و مبتدی و برای اولین بار به رقابت قرآنی می پردازند، در هر بخش نفراتی نیز به عنوان نفرات برگزیده بخش آماتور انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفته و جوایزی به ایشان تعلق می گیرد.


علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سایت اینترنتی
www.samarat.ir ، شماره تلفن4 -04135261391 و یا به بصورت حضوری به موسسه جامعه القرآن و العتره تبریز واقع در انتهای خیابان شهید مطهری (راسته کوچه) روبروی آتش نشانی مراجعه کنند./935/پ203/ب4

ارسال نظرات