۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۲۲۳۳۵۴

برگزاری جشن ولایت علوی در 33 بقعه متبرکه خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، گفت: سلسله جشن های علوی با هدف معرفی غدیر در 33 بقعه متبرکه و امام زاده شاخص خراسان جنوبی برگزار می شود.
مدير کل اوقاف خراسان جنوبي ـ حجت الاسلام گرايلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در بازدید از بقاع مبترکه و امام زادگان شهرستان خوسف با بیان این که در دهه ولایت ادراه اوقاف با همکاری بیش از 100 مبلغ در حوزه وقف در سطح استان به تبلیغ خواهد پرداخت گفت: سلسه جشن های علوی با هدف معرفی فرهنگ و ماهیت غدیر در 33 بقعه متبرکه خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

 

وی تعمیق اعتقادات و ارتقای سطح معرفتی عموم مردم نسبت به موضوع امامت و ولایت، ترویج وقف ولایی در استان، استفاده از آستان مقدس امامزادگان در راستای اجرای مطلوب برنامه های مذهبی، معرفی شخصیت امام علی (ع) به عنوان الگوی حقیقی و عملی انسان کامل، تبیین جایگاه امامت و ولایت فقیه، فراهم کردن بستر مناسب برای افزایش بصیرت و تفکر ولایی را از جمله برگزاری اهداف این جشن ها عنوان کرد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به نامگذاری دهه ولایت از روز عرفه تا عید غدیر خم، ادامه داد: در طول این دهه برنامه های ویژه و متنوع مذهبی در آستان امامزادگان خراسان جنوبی برگزار می شود که از جمله آنها می توان به تجلیل از سادات و دیدار از واقفان سادات زنده، غبار روبی بقاع متبرکه و مزار شهداو راه اندازی ایستگاه های مشاوره وقف اشاره کرد.

 

حجت الاسلام گرایلی معرفی وقف ولایی، اجرای آیین عقد اخوت و برادری و قرائت میثاق نامه غدیر را از دیگر برنامه هایی خواند که در این دهه در آستان امامزادگان و بقاع متبرکه استان خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به وجود روایات متعدد در خصوص جایگاه والای عید غدیر خم در دین مبین اسلام، گفت: این عید، عید ولایت است و هرچقدر در تکریم آن بکوشیم، تنها بخش کوچکی از وظیفه خود را نسبت به جایگاه ولایت و امام علی(ع) انجام داده ایم.

 

حجت الاسلام گرایلی با اشاره به این عید سعید غدیرخم سالروز ابلاغ ولایت امام علی(ع) از سوی پیامبر بزرگوار اسلام در محلی به نام غدیر خم است، گفت: این عید، عیدی است که تکامل اسلام را در برابر سایر ادیان به نمایش می گذارد و نشان می دهد که خداوند برای این که امت اسلامی را پس از پیامبر به امت نمونه و الگوی سایر امت ها تبدیل کند برای آن دوازده امام را برگزیده که این سلسله گرانقدر با ولایت حضرت امیر(ع) بر مومنان آغاز می شود.

 

وی با اشاره به این که این واقعه تاریخی در جریان بازگشت پیامبر اعظم از حجة الوداع به وقوع پیوست و روایات متواتری در این خصوص وجود دارد، گفت: کسانی که رخداد این واقعه را انکار می کند سخنان تمامی صحابه و منابع تاریخی شیعه و اهل سنت و قرآن کریم را به سخره گرفته اند و مسلمان واقعی کسی است که به تمامی دستورات دین پایبند باشد نه این که بخشی از دستورات دین را انجام دهد و متن اصلی دین یعنی ولایت پس از پیامبر(ص) را زیر پابگذارد و انکار واقعه غدیر نشان از فتنه بزرگ و دشمنی یهود و دخالت آنها در امر جانشینی پیامبر دارد و نشان می دهد یهود با تحریک منعت گرایی در میان امت اسلامی آنها را از اصل اسلام دور کرده است./968/پ202/ب4

ارسال نظرات