۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۲۲۳۴۷۱
در شش ماهه نخست سال جاری؛

میزان جمع آوری زکات در خراسان شمالی سه برابر شد

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای زکات استان خراسان شمالی گفت: در نیمه نخست سال جاری میزان جمع آوری زکات در این استان به نسبت مدت مشابه پارسال سه برابر شد.
جمع آوري زکات

امان الله حسین پور، دبیر شورای زکات استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از جمع آوری 65 میلیارد ریال زکات در استان طی شش ماهه نخست سال جاری خبر داد و افزود: جمع آوری این میزان زکات در استان در حالی انجام شده که در شش ماهه نخست پارسال در خراسان شمالی در مجموع 22 میلیارد و 247 میلیون ریال زکات جمع‌آوری شده بود.

 

وی با اشاره به افزایش 292 درصدی میزان جمع آوری زکات از سطح شهرستان های هشت گانه استان در مدت مزبور، اظهار داشت: به بیان دیگر در شش ماهه ابتدایی سال جاری میزان جمع آوری زکات در این استان به نسبت مدت مشابه پارسال سه برابر شده است.

 

حسین پور با یادآوری این که میزان تعهد شورای زکات استان خراسان شمالی برای کل سال جاری؛ جمع آوری 67 میلیارد ریال زکات بوده است، افزود: بر این اساس در نیم سال نخست امسال؛ شورای زکات خراسان شمالی 96 درصد از میزان کل تعهد سالیانه خود را محقق کرده است.

 

به گفته وی در نیمه نخست امسال بیشترین میزان جمع آوری زکات در بین شهرستان های هشت گانه استان خراسان شمالی مربوط به شهرستان شیروان بوده که در این شهرستان به تنهایی 13 میلیارد و 478 میلیون ریال زکات جمع‌آوری شده است.

 

این مسؤول با اشاره به این که شهرستان های اسفراین و بجنورد در رده های بعدی بیشترین میزان جمع آوری زکات در شش ماهه نخست امسال قرار دارند، خاطرنشان کرد: سایر شهرستان های استان خراسان شمالی نیز هر کدام سهم مناسبی در پرداخت زکات داشته اند اما امید می رود مشارکت مردم دین مدار این شهرستان ها نیز بیش از میزان فعلی باشد.

 

حسین پور که مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی نیز هست در ادامه در مورد محل مصرف این میزان زکات جمع آوری شده، اظهار داشت: امسال از محل 65 میلیارد ریال زکات جمع آوری شده، احداث 280 پروژه عمرانی و خدماتی در مناطق مختلف استان آغاز شده است.

 

وی ساخت خانه عالم، مسجد، حسینیه، غسالخانه، راه ارتباطی بین مزارع و ... را از جمله مواردی ذکر کرد که از محل زکات جمع آوری شده در شهرستان های مختلف استان خراسان شمالی آغاز شده است.

 

حسین پور در ادامه با بیان این که از ابتدای تشکیل استان خراسان شمالی در سال 83 تاکنون حدود دو هزار و 500 پروژه از محل زکات در این استان به اجرا در آمده است، افزود: ساخت 181 مسجد، 41 حسینیه، زینبیه و فاطمیه، احداث 17 جاده بین مزارع و راه روستایی و ... برخی از طرح هایی هستند که در استان خراسان شمالی از محل جمع آوری زکات اجرا شده است.

 

وی احداث 13 امامزاده و مصلا، 16 حوزه علمیه، کانون فرهنگی و دارالقرآن و ساخت 9 خانه عالم در خراسان شمالی را از دیگر پروژه های عمرانی زکات در استان عنوان کرد.

 

گفتنی است، استان 900 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد و حدود نیمی از مردم آن به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به کشاورزی و مشاغل مرتبط با آن مشغول هستند./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات