۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۲۲۳۸۲۹
استاد حوزه علمیه مازندران:

تبیین فرهنگ غدیر ضرورتی مهم و اساسی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تبیین فرهنگ غدیر ضرورتی مهم و اساسی است، بیان داشت: وظیفه شیعیان این بوده که مظلومیت غدیر و امام علی(ع) را به نحو ارزنده و شایسته ای بازگو کنند.
امام جمعه چمستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران، شب گذشته در جلسه ستاد بزرگداشت اعیاد قربان و غدیر، گفت: در ایام ارزنده و گرانقدری قرار داریم که باید برنامه های شایسته ای برای گرامی داشت این اعیاد بزرگ صورت گیرد.


وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، بیان داشت: هیچ پیامبری از سوی خداوند مبعوث نشد مگر این که اهمیت عید غدیر را بر آنان بیان کرد و همه پیش از آن نسبت به این واقعه خرسندی خود را اعلام کردند.


امام جمعه چمستان با تاکید بر این که عید غدیر در میان سایر اعیاد همانند ماه در میان ستارگان  می درخشد، تصریح کرد: این ایام فرصت گرانقدری است که باید فرهنگ غدیر برای آحاد مردم و نسل جوان جامعه تبیین شود.


حجت الاسلام جباری با بیان این که در روز غدیر و با نصب حضرت علی(ع) از طرف خداوند منان و پیامبر گرامی اسلام دشمنان مایوس شدند، تصریح کرد: در این روز گرانقدر با ولایت و نصب حضرت علی(ع) دین مبین اسلام کامل شد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، ادامه داد: همه لطف و عنایت حق و نعمت را به سبب حضرت علی(ع) کامل کرده و خدا راضی شد که امام علی(ع) نصب شده و جانشین کسی شد که توانست سی و پنج سال زمام امور را در دست بگیرد.


وی با تاکید بر این که واقعه غدیر مسئله حکومتی و ولایی است، گفت: غدیر در بستر تاریخ آمد تا اختلافات از بین برود و حق سر جای خود قرار بگیرد.


امام جمعه چمستان با بیان این که تبیین فرهنگ غدیر ضرورتی مهم و اساسی است، بیان داشت: وظیفه شیعیان این بوده که مظلومیت غدیر و امام علی(ع) را به نحو ارزنده و شایسته ای بازگو کنند.


استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که غدیر از اهمیت والایی برخوردار است، ادامه داد: این واقعه از اهمیتی برخوردار است که خداوند منان به پیامبر گرامی اسلام فرمود اگر مسئله ولایت را در میان مردم اعلام نکند رسالت خود را به پایان نرسانده است.


حجت الاسلام جباری با اشاره به این که باید تلاش کنیم برنامه های مناسبی در این ایام برگزار شود، تصریح کرد: همه سال جشن بزرگ و باشکوه غدیر در شهر چمستان برگزار می شود.


وی در پایان، بیان داشت: بصیرت افزایی و آگاهی بخشی به نسل جوان جامعه می تواند خنثی کننده تهاجم فرهنگی دشمنان باشد و آنان را از خطرهای دنیای امروزی آگاه کند./1314/پ202/ب

ارسال نظرات