۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۲۲۳۹۹۶
امام جمعه موقت ساری:

عید قربان فرصتی برای تقویت وحدت امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ساری گفت: عید قربان بهترین فرصت برای اتحاد و همبستگی بیشتر مسلمانان جهان در برابر توطئه ها و جنایات طراحی شده از سوی استکبار جهانی است.
امام جمعه موقت ساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری امروز در خطبه‌های نماز عید سعید قربان مرکز استان با تبریک عید قربان، این روز را یکی از اعیاد بزرگ اسلامی برشمرد و گفت: عید سعید قربان فرصتی برای قربانی کردن نفس اماره است.

 

وی با بیان این که وسوسه های شیطانی و هوای نفسانی، خوبی ها را از وجود انسان ها از بین می برد، افزود: عید قربان بهترین فرصت برای حرکت در مسیر خدایی است.

 

امام جمعه موقت ساری خاطرنشان کرد: عید سعید قربان بهترین فرصت است تا انسان ها به بیماری های خطرناک روحی و معنوی خود پی ببرند و با توکل به خدا برای از بین بردن آنها تلاش کنند.

 

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که قربان به معنای اطاعت‌پذیری محض از خالق بزرگ در برابر هواهای نفسانی است، است، تصریح کرد: حرکت در مسیر حق مهم ترین عامل سعادت و تعالی بشریت است.

 

امام جمعه موقت ساری بیان داشت: عید قربان بهترین فرصت برای اتحاد و همبستگی بیشتر مسلمانان جهان در برابر توطئه ها و جنایات طراحی شده از سوی استکبار جهانی است.

 

وی با بیان این که امروز دشمنان با نابودی اسلام و ملت های مسلمان متحد شدند، خاطرنشان کرد: اعیاد اسلامی بهترین فرصت برای تقویت وحدت و همدلی در جامعه اسلامی است.

 

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به این که شرایط امروز منطقه حساس است، ادامه داد: نظام سلطه با حمایت مالی و تسلیحاتی گروه های تروریستی به دنبال ضربه زدن به اسلام ناب است.

 

امام جمعه موقت ساری، وحدت را رمز مقابله با توطئه دشمنان اسلام دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه عده ای به نام اسلام در حال تضعیف اسلام ناب هستند که امت اسلامی باید هوشیارانه در برابر این گروه ها و تفکرهای انحرافی ایستادگی کنند.

 

وی عید قربان را عید بندگی و فرصتی برای تقویت بندگی برای انسان دانست و خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم معارف الهی در همه شئون زندگی فردی و اجتماعی ما نهادینه شود.

 

حجت الاسلام قاسمی در ادامه سخنان خود به اهمیت دعا و نیایش و اثرگذاری آن در زندگی فردی و اجتماعی انسان ها اشاره کرد و گفت: دعا مغز عبادت است و دعا راه رسیدن به خداوند سبحان است.

 

امام جمعه موقت ساری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امروز قدرت نظام سلطه هر روز در حال کاهش و افول است، بیان داشت: اسلام ناب هر روز در عرصه جهانی در حال گسترش است و به زودی امت اسلامی در جهان حکومت خواهند کرد.

 

وی در ادامه سخنان خود  به مواضع شفاف رییس جمهور در سازمان ملل نیز اشاره کرد و گفت: رییس جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل مواضع نظام اسلامی را به خوبی مطرح کردند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات