۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۲۲۴۰۲۰
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی‌کاشان:

لازمه قبول شدن هر عبادتی نیت الهی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ‌کاشان گفت: سابقه قربانی و تقرب به خدا به ابتدای خلقت انسان برمی گردد که نخستین درخواست انسان مسأله قربانی بود.
حجت الاسلام عليرضا شاه فضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی‌ کاشان ظهر امروز در جمع مردم کاشان با تبریک این روز به مسلمانان جهان گفت: در همان ابتدای خلقت انسان وقتی دو فرزند آدم مأمور به آوردن قربانی شدند قربانی یکی قبول و قبول دیگری قبول نشد.

 

وی از قربانی به عنوان تقرّب به خدا نام برد و با اشاره به این که قربانی کردن برای نزدیک شدن به خداوند است ‌گفت: مسأله تقرب به خدا به قدری مهم است که هر یک از واجبات الهی که همان واجبات تعبدی افراد است اگر به نیت قربة الی الله نباشد مورد قبول خداوند قرار نخواهد گرفت.   

  

حجت الاسلام شاه فضل لازمه قبول شدن هر عبادتی را با نیت قربة الی الله دانست و گفت: تقرب انسان به خدا به این معنا است که انسان بتواند برخی از صفت های الهی را که قابلیت حلول در انسان را دارد کسب کند.

 

به گفته وی انسان باید تقرب به خدایی را داشته باشد که این خدا ستار العیوب است از این رو انسانی که نماز بخواند اما ستارالعیوب دیگران نباشد بیانگر این است که نمازی که خوانده نتوانسته او را به خدا نزدیک کند و با خدا فاصله دارد.

 

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی‌ کاشان با اشاره به این که انسانی که اهل رحمت و بخشش نباشد از صفت رحمانیت خداوند به دور است گفت: در ماه مبارک رمضان هزار نام از نام های خداوند را بر زبان می آوریم اما برخی از این نام ها قابلیت این را ندارد که در انسان به وجود بیاید.

 

وی افزود: برخی از صفات خداوند از جمله گذشت می تواند در انسان به وجود بیاید بنابراین اگر این صفت الهی برای ما نهادینه شود مقرب درگاه خداوند می شویم و تمام عبادات ما در طول زندگی برای این است که الهی شویم و هیچ رنگی بهتر از رنگ الهی نیست.

 

حجت الاسلام شاه فضل در ادامه با اشاره به این که  تقرب به خدا به معنای نهادینه کردن صفات الهی در درون انسان است گفت: نماز، روزه، حج، زکات، قربانی کردن، صدقه دادن، عیادت از بیمار و هرچیزی که انسان را به خدا نزدیک کند همه از ابزار های تقرب به خدا هستند.

 

به گفته وی، تقرب به خدا باعث الهی شدن انسان می شود و کسی که به خدا نزدیک می شود همان گونه که خدا می تواند کن فیکون کند افراد دیگری به غیر از پیامبران و ائمه اطهار(ع) نیز خواهند توانست کن فیکون کنند.   

 

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی‌ کاشان یاد آورشد: در قرن حاضر نیز امام خمینی(ره) به دلیل تقریب به خدا توانست جهان را کن فیکون کند تا آثار آن صدها سال در جهان باقی بماند./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات