۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۲۲۴۲۵۶
نماینده مردم تهران در مجلس:

بسیاری از خشونت‌ها به خاطر توهین به مقدسات شکل می‌گیرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از خشونت‌ها از ناحیه توهین به مقدسات یکدیگر شکل می‌گیرد ما باید تلاش کنیم ماده‌ای به قوانین حقوق بشر در سازمان ملل اضافه کنیم مبنی بر این‌که هیچ کس حق ندارد به مقدسات ادیان به عنوان حقوق انسانها اهانت کند.
حجت الاسلام غلامرضا مصباحي مقدم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام غلامرضا مصباحی‌ مقدم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید به آموزه‌های مشترک دینی تاکید کنیم و به فرزندان خود همگرایی ادیان را آموزش دهیم.

 

وی افزود: موراد افتراق و جدایی آموزه‌های دینی را می‌توان با گفت‌وگو کاهش داد و احترام متقابل به مقدسات ادیان که سبب صلح و آرامش بین پیروان ادیان شده را تقویت کرد

 

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که در فیلم‌های ساخته شده در جهان به مقدسات ملت ها اهانت می‌شود، بیان داشت: بسیاری از خشونت‌ها از این ناحیه شکل می‌گیرد که ملت ها به مقدسات یکدیگر توهین کنند ما باید تلاش کنیم ماده‌ای به قوانین حقوق بشر در سازمان ملل اضافه کنیم که هیچ کس حق ندارد به مقدسات ادیان به عنوان حقوق انسانها اهانت کند و همه ملت‌ها و حکومت‌ها موظف به این قانون باشند

 

همچنین گریشون برانوگوگی رییس هیأت رهبران دینی کنیا شامگاه دوشنبه در نشست گفت‌وگوی دینی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که با حضور رهبران دینی کنیا و با موضوع نقش گفت‌وگوهای دینی در مبارزه با افراط‌گرایی و خشونت در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، با ابراز خوشحالی از سفر به ایران، گفت: از این‌که می‌بینم در این کشور همه مردم و حتی خانم‌ها بدون تبعیض به فعالیت مشغول هستند خدا را شکرگذارم در این کشور چیزی به عنوان تبعیض نژادی وجود ندارد و این جای خرسندی دارد.

 

وی افزود: شما ملت ایران نقش بزرگی در آینده جهان دارید شما مردمی هستید که در معرض رحمت الهی قرار گرفتید و ما افتخار می‌کنیم که در کشور شما حضور پیدا کردیم.

 

رییس هیات رهبران دینی کنیا با اشاره به جنبه‌های هم‌زیستی در متون مسحیت تاکید داشت: ما با حضور خود در ایران با چهره واقعی هم زیستی در این کشور آشنا شدیم که جای بسی خوشحالی دارد و امیدواریم که بتوانیم با کشور ایران به روابط بیشتری دست یابیم.

 

در ادامه یوسف موریگو رییس مجمع ملی رهبران مسلمان کنیا، ضمن تشکر از مردم ایران به خاطر مهمان نوازی آنها گفت: کشور ایران سالها برای گفت‌و گوی تمدن‌ها تلاش کرده کشور و مردمی که با تواضع مردم آن و با ایثار و فدارکاری رهبرانی مانند امام خمینی(ره) کارهای بزرگی انجام داده است.

 

وی با اشاره به این‌که مردم ایران مستکبر و مغرور نیستند اما تاریخ بزرگی دارند، عنوان کرد: تمام انسانها توسط یک خالق خلق شدند هیچ کس در دنیا نمی‌تواند ادعا کند که از دیگری برتر است ما باید برای صلح تلاش کنیم.

 

رییس مجمع ملی رهبران مسلمان کنیا بیان داشت: زمانی که ما قصد آمدن به ایران را داشتیم ما را می‌ترسانند که ایران مردمانی عجیب و غریب دارد که شما را غارت کرده یا می‌کشند اما زمانی که وارد کشور ایران شدیم نه تنها ترس نداشته بلکه بسیار احساس آرامش داشتیم، مردم ایران مراقب کشور خود باشند کشور بسیار خوبی دارند./807/پ202/ب4

ارسال نظرات