۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۲۲۴۲۹۰

برگزاری جشن ولایت علوی و اکمال نبوی در 220 بقعه متبرکه مازندران

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری جشن ولایت علوی و اکمال نبوی در 220 بقعه متبرکه استان خبر داد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جلسه هماهنگی برنامه های عید سعید غدیر بیان کرد: ولایت یکی از ارکان اصلی و آموزه‌های اساسی دین مبین اسلام و به تعبیر دقیق‌تر، اصلی‌ترین و اساسی‌ترین آموزه‌ آن است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی را از ویژه برنامه‌های اوقاف و امور خیریه کشور در بقاع متبرکه دانست و گفت: تعمیق اعتقادات و ارتقاء جایگاه معرفتی عموم مردم نسبت به موضوع امامت و ولایت، ترویج فرهنگ ولایی در راستای ایجاد وقف جدید و استفاده از ظرفیت آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه برای هر چه بهتر برگزار شدن برنامه‌های مذهبی از اهداف برگزاری این جشن‌ها است.

 

وی با بیان این که امروز غدیر از جایگاه ویژه ای برخوردار است، افزود: انقلاب اسلامی ایران انقلابی غدیری بود که خودش را به جهان نشان داد و امروز در عرصه جهانی عزتمندانه حضور دارد. 

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید بر این که قوام و دوام دین ما به امامت و ولایت است، خاطرنشان کرد: ولایت رکن اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و هیچ گاه جدای از نظام و انقلاب نبوده و نخواهد بود. ن

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که امامت همچون نماز برای ما حائز اهمیت است، تصریح کرد: هر مکلفی که نماز می خواند وظیفه دارد؛ امام خود را بشناسد و در مسیر رهنمودهای ایشان گام بردارد.

 

وی با تأکید بر این که امامت جنبه تاریخی ندارد و جنبه عملی دارد، خاطرنشان کرد: برگزاری دهه مبارک غدیر بسیار مهم است و ما آنچه را که در توان داریم باید بکار بگیریم تا این مراسم باشکوه برگزار شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، وحدت، اطاعت و هدایت را یکی از پیام های مهم غدیر عنوان کرد و گفت: با گسترش و ترویج فرهنگ غدیر شاهد تحکیم هرچه بیشتر روابط والای انسانی و دینی در جامعه خواهیم بود.

 

حجت الاسلام علیزاده از برگزاری جشن‌های ولایت علوی اکمال دین نبوی به مناسبت دهه ولایت و عید سعید غدیر خم در 220 امامزاده و بقعه متبرکه استان خبر داد و گفت: با عطر افشانی، آذین‌بندی و همچنین برپایی ایستگاه صلواتی به استقبال برگزاری ویژه برنامه‌های این دهه می‌رویم.

 

وی افزود: جشن‌های عید غدیر در شب و روز عید در آستان مقدس امامزادگان و همچنین همه مساجد استان برگزار می‌شود و جشن‌های باشکوه، خطبه خوانی غدیر، قرائت میثاق‌نامه، مراسم عقد اخوت و برادری، همراه با شعرخوانی از برنامه‌های آن است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: طرح «ولایت علوی اکمال دین نبوی» و همایش بزرگ «بانوان ولایی» از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که در آستان امامزادگان شاخص مازندران برگزار می‌شود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات