۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۲۲۴۳۱۶
محسن رضایی خبر داد؛

تأکید رهبر انقلاب بر پیگیری جدی نظارت بر اجرای سیاست های کلی نظام

خبرگزاری رسا ـ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از تاکید ویژه رهبر معظم انقلاب بر نظارت جدی در زمینه سیاست های کلی نظام خبر داد تا مشخص شود این سیاست ها چقدر عملی شده و دلیل عملی نشدن در برخی بخش ها چه بوده است.
تبيين سياستهاي کلي نظام تبيين سياستهاي کلي نظام تبيين سياستهاي کلي نظام
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در همایش «تبیین سیاست‌های کلی نظام و نظارت بر حسن اجرای آن» در مجلس قدیم، گفت: قطعاً سال 93، در روند سیاستگذاری کشور سال مهمی است زیرا سیاست های کلی نظام بعد از 17 سال، جنبه جدی به خود گرفته است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که خوشبختانه در این دولت استقبالی خوبی  از سیاست‌های کلان شده است، در تبیین علت این استقبال از سوی دولت اظهار داشت: دکتر روحانی از اعضای موثر تشخیص مصلحت نظام بوده ‌اند و سیاست ‌های موثر در زمان ایشان تصویب شد و آشنایی و اعتقاد ایشان به این سیاست ‌ها از علل استقبال دولت وی از آن است.
وی افزود: همچنین تا هر چیز جدیدی تبدیل به عرف شود، نیازمند گذشت زمان است و امروز این مدت دیگر طی شده است.
رضایی با اشاره به کارهای مشترک دولت و مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز داشت: در سطح استان ها، سیاست های اقتصاد مقاومتی با محوریت استاندارها تبیین شده است و جلسات توجیهی مرتبط با این امر برگزار شده است.
وی ادامه داد: این کار دو ماه است که شروع شده است و تا پایان مهرماه در تمام 32 استان اجرا خواهد شد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره سایر کارهای مشترک این مجمع با دولت گفت:  آقای جهانگیری مسأله اقتصاد مقاومتی و تمام بندهای آن را به وزارتخانه‌ها و مجموعه های زیرمجموعه دولت ابلاغ کرده اند و آن ها نیز طرح هایشان را برای اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی اعلام کرده اند.
رضایی با بیان این که امیدواریم سیاست‌های کلان در جهت هدایت آرمان ‌های انقلاب پیش رود، تصریح کرد: امیدواریم در آینده ای نه چندان دور سیاست های نظام تبدیل به یک راهنمای حاکم و فراگیر برای پیشبرد کشور به سوی اهداف انقلاب باشد.
وی با اشاره به این که سیاست ‌های کلی برای یکپارچه‌ سازی حرکت کشور است، بیان کرد: سیاست ها کلی بین قانون اساسی و قانون مجلس است که برای یکپارچگی کلان کشور استفاده می شود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت درباره فرآیند تدوین سیاست های کلان گفت: این سیاست ها در سطح کارشناسان و اساتید دانشگاه ها مطرح و بحث و سپس در هیئت دولت طرح می شود و پس از آن به مجمع ارجاع داده می شود و پس از بررسی در مجمع خدمت رهبری فرستاده می شود.
وی افزود: امروز انسجام بیشتری بین کارشناسان و سطح کلان مدیریت کشور وجود دارد و آسمان روشن تری بر سر جمهوری اسلامی ایران به وجود آمده است.
رضایی درباره سازوکارهای نظارت بر اجرای سیاست های کلی نظام اظهار داشت: پیشنهاد آقای هاشمی این است که دستگاه های عریض و طویل ایجاد نکنیم و هر سه قوا که مسؤول اجرای این سیاست ها هستند، خود ناظر بر روند اجرای این سیاست ها باشند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که نظام اداری صد ساله کشور، درک و شناخت درستی از جایگاه سیاست های کلی نظام ندارد، یادآور شد:  اولین مشکل ما این است که نظام اداری ما با سیاست‌های کلان آشنایی ندارند و هنوز ادبیات، فرهنگ و منطق سیاست های کلی نظام در ادارات شکل نگرفته است.
وی ادامه داد: مجمع نظارت بر اجرای سیاست های کلی نظام مجمع است اما ما در هیچ استان و مرکزی دفتری برای نظارت نداریم و راه حل اول این است که مجمع دفاتری در استان ها ایجاد نماید اما راه حل دوم نیز این است که از قوای سه گانه برای این کار کمک بگیریم.
رضایی با اشاره به تأکید و پیگیری رهبر معظم انقلاب درباره نظارت بر اجرای سیاست های کلی، گفت: رهبر انقلاب از من خواستند نظارت را به طور جدی پیگیری کنیم و جدی بگیریم تا مشخص شود سیاست های کلی نظام چقدر عملی شده و دلیل عملی نشدن در برخی بخش ها چه بوده است./805/پ202/ج
ارسال نظرات