۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۲۲۴۳۳۷
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فریدن:

غدیر پرچم تشیع است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فریدن با بیان این‌که غدیر پرچم تشیع است، گفت: برای تحقق بخشیدن انتظار واقعی باید با ولی خدا همراه شد.
غدير

حجت الاسلام یزدانبخش قاسمی رییس اداره تبلیغات اسلامی فریدن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن دهه کرامت گفت: با بررسی تاریخ تشییع و نگاهی به بعد سیاسی آن وجود شعار و شعائر را درمی یابیم.

 

 

وی در ادامه ابراز داشت: شعار بیان کلماتی است که در گفتار می آید و بعضاً انتقاداتی است که جاری می شود ولی شعائر به بحث های علمی مربوط می شود.

 

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی فریدن ادامه داد: اصلی ترین شعائر و پرچم تشییع در حقیقت واقعه غدیر است و جامعه شیعی به باور داشتن غدیر وابسته است.

 

 

حجت الاسلام قاسمی به دیگر شعائر تاریخ تشیع اشاره داشت و تصریح کرد: از دیگر شعائر منحصر به شیعه محرم و عاشورا است و دیگری انتظار فرج می باشد که این ها پیوند سه گانه و خاصی با یکدیگر دارند و همه بر محوریت خداوند متعال قرار دارند.

 

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی فریدن ابراز داشت: توجه و هرگونه بی توجهی به عنصر ولایت تعیین کننده است؛ همان گونه در عاشورا نسبت به ولایت بی توجه شدند و ولی خدا را تنها گذاشتند.

 

 

وی با تأکید بر این نکته که مشکل اصلی زمان غیبت، عدم یاد برای امام زمان(عج) است، بیان کرد: اگر بخواهیم انتظار فرج به معنای واقعی تحقق پیدا کند و ظهور امام مهدی(عج) اتفاق بیفتد ناگزیریم خود را با ولی خدا همرنگ و هماهنگ کنیم.

 

 

حجت الاسلام قاسمی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر امام زمان(عج) یاران با وفایی مانند یاران عاشورایی امام حسین(ع) داشتند خیلی زودتر ظهورشان اتفاق می افتاد.

 

 

وی در پایان تأکید کرد: خود را به یاران عاشورایی امام زمانمان شبیه کنیم تا ایشان تنها نمانند و از پس پرده غیبت ظهور کنند./939/ت303/ب4

ارسال نظرات