۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۲۲۴۵۰۸

نبود مربی مهم ترین مشکل جامعه قرآنی در خراسان جنوبی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای روحانیت خراسان جنوبی با بیان این که نبود مربی و متخصص در سطوح بالای قرآنی درد مشترک جامعه قرآنی خراسان جنوبی است، گفت: باید حوزه های علمیه، اوقاف، سازمان تبیلغات و فرهنگ ارشاد توجه ویژه ای در زمینه تربیت مربی در سطوح بالای قرآن کریم داشته باشند.
حجت الاسلام محمد علي تابعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمد علی تابعی، دبیر شورای روحانیت خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای جامعه قرآنی با بیان این که مردم خراسان جنوبی مردم متدینی هستند و اعتقاد راسخی به قرآن کریم دارند، گفت: متاسفانه نبود مربی در نقاط مختلف استان به ویژه نقاط روستایی موجب شده که مردم و نسل جوان در زمینه قرائت قرآن و تفسیر آن مشکل داشته باشند.

 

وی با بیان این که میزان تقاضا در استان برای ورود به عرصه های تخصصی قرآن کریم در مقایسه با قبل رشد چشمگیری داشته است، گفت: باید نهادهای متولی قرآن دست در دست یکدیگر دهند تا بتوانند این تقاضا را در استان پاسخ دهند و استعدادهای موجود در زمینه قرآنی را شکوفا کنند.

 

دبیر شورای روحانیت خراسان جنوبی با اشاره به این که ماهواره ها به دنبال تبلیغات مدهای تازه و فعالیت جدید در میان دختران جوان هستند، گفت: در خراسان جنوبی میزان استقبال دختران جوان از کلاس های قرآن در مقایسه با پسران کمتر شده است.

 

حجت الاسلام تابعی ادامه داد: مردم استان محروم هستند و قادر نیستند هزینه های زیاد کلاس های آموزشی تخصصی قرآن را پرداختند بنابراین برای این که بتوانیم فعالیت های قرآنی را در میان عموم مردم گسترش دهیم باید با کمک به موسسات قرآنی زمینه آموزش رایگان در زمینه قرآن را حداقل در استان های محروم فراهم کنیم.

 

وی با بیان این که برگزاری جلسات خانگی در زمینه آموزش قرآن کریم و ساماندهی این جلسات توسط سازمان تبلیغات اسلامی نقش موثری در توسعه فرهنگ قرآنی استان داشته است، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی استان با فرستادن مربی متخصص به این جلسات می تواند زمینه ارتقای فرهنگ قرآنی را در استان فراهم کند.

 

دبیر شورای روحانیت خراسان جنوبی با بیان این که این استان یکی از دانشگاهی ترین نقاط کشور است، گفت: باید زمینه ارتقای فرهنگ قرآنی در دانشگاه ها فراهم شود زیرا متاسفانه فرهنگ قرآنی در دانشگاه مهجور مانده است و دانشجویان در ابتدایی ترین حوزه قرآن یعنی قرائت و تجوید به شدت مشکل دارند.

 

حجت الاسلام تابعی با اشاره به این که باید نهادهای قرآنی در زمینه آموزش قرآن با یکدیگر در ارتباط باشند، گفت: موازی کاری در حوزه آموزش قرآن به ضرر جامعه است.

 

وی با بیان این که باید از طلاب و روحانیان در زمینه آموزش قرآن استفاده شود، گفت: باید در حوزه های علمیه اعتبار و بودجه ای با کمک مسؤولان استانی و قرآنی برای آموزش مربی متخصص قرآن کریم اختصاص داده شود تا نیازها جامعه در حوزه تربیت مربی قرآن کریم برطرف شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که باید از ظرفیت هایی که در حال حاضر در استان در زمینه آموزش قرآن وجود دارد استفاده شود، گفت: متاسفانه علی رغم تمامی گلایه هایی که در زمنیه آموزش قرآن و کمبود مربی وجود دارد از مربیانی که در حال حاضر در این زمینه فعالیت می کنند به خوبی استقبال نمی شود در حالی که باید اقبال مردم و مسؤولان به یادگیری و آموزش قرآن در جامعه بیشتر شود./968/ت302/ب

ارسال نظرات