۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۲۲۴۵۵۴
مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خوسف:

مردم داری مهم‌ترین ویژگی حاکمان در حکومت امیرمومنان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خوسف با بیان این که یکی از آفت های حکومت داری در زمان امیرمومنان(ع) این بود که مردم نمی توانستند به راحتی با حاکمان دیدار و مشکلات و شکایت های خود را مطرح کنند، گفت: یکی از مهم ترین ویژگی های مهم حکومت امیرمومنان(ع) این بود که این شیوه را اصلاح کردند.
حجت الاسلام عليرضا عزيزي  مدير اداره تبليغات اسلامي خوسف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند حجت الاسلام علیرضا عزیزی، مدیر اداره تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی و استاد حوزه و دانشگاه بیرجند، پیش از ظهر امروز در جمع مردم در مسجد جامع این شهر با بیان این که عدالت مهم ترین هدفی بود که حضرت علی (ع) در دوران حکومت خود برای آن تلاش می کرد، گفت: در زمان حضرت علی (ع) به این دلیل که عثمان میان مردم و حاکم اسلامی تفاوت های زیادی قائل شده بود مردم به راحتی نمی توانستند مشکلات خود را با حاکم در میان بگذارند به همین دلیل مردم با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کردند.

 

وی افزود: فساد حاکمان، رشوه خواری و چاپلوسی از دیگر مشکلاتی بود که حکوکت اسلامی دچار آن شده بود به همین دلیل مردم جرات بیان مشکلات خود را نمی کردند و بیشتر اموال بیت المال به ناحق میان اشراف تقسیم می شد.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خوسف ادامه داد: یکی از دلایل بروز جنگ های مختلف با حضرت علی(ع) این بود که عده ای تاب تحمل عدالت حضرت علی(ع) را نداشتند و زمانی که دیدند حضرت علی(ع) حاضر نیست سهم بیشتری از بیت المال به آنها بدهند و یا پست های استانداری را بگیرند جنگ جمل را به راه انداختند و علم خون خواهی عثمان را به پا کردند.

 

حجت الاسلام عزیزی با بیان این که حضرت علی (ع) همواره به حاکمان خود توصیه می کرد که با مردم به خصوص فقیرترین طبقات جامعه نشست و برخاست داشته باشند، گفت: حضرت علی(ع) یکی از حاکمان خود را به دلیل عدم نشستن بر سر سفره فقرا مورد شماتت قرار دادند.

 

وی با بیان این که حضرت علی (ع) در حکومت خود تبعیض را کنار گذاشتند و به مردم گفتند همه با هم برابر هستند و سهم مساوی از حکومت می برند به تعدیل طبقاتی، حمایت از محرومان و برانداختن رسم زشت تبعیض نژادی در میان مردم کمک کردند.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خوسف با بیان این که در حکومت حضرت علی(ع) اسلام به معنای واقعی کلمه اجرا می شود و حضرت با پیروان سایر مذاهب به عدالت رفتار می کردند، گفت: همین شیوه حکومتی حضرت امیرمومنان(ع) موجب شده که عده زیادی در زمان ایشان و حتی در زمان حاضر به اسلام و تشییع روی آورند.

 

حجت الاسلام عزیزی ادامه داد: شیوه حکومت داری امیر مومنان(ع) بهترین الگوی نظام اسلامی است و اگر حاکمان و مسؤولان می خواهند کشور را در مسیر تعالی و پیشرفت هدایت کنند باید از ایشان الگو برداری کنند.

 

وی با اشاره به این که رد حال حاضر باید وضعیت فرهنگی و اقتصادی در کشور اصلاح شود، یادآور شد: اگر این دو عامل طبق الگوهای اسلامی در کشور اصلاح شود روند پیشرفت و توسعه کشور دو چندان خواهد شد./968/پ202/ب4

ارسال نظرات