۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۲۲۴۵۶۱
استاد حوزه علمیه بابل:

احترام متقابل پلیس و مردم موجب ارتقاء سطح امنیت جامعه می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل، احترام دو سویه پلیس و مردم را موجب ارتقاء امنیتی جامعه عنوان کرد و گفت: باید به گونه ای عمل شود که مردم پلیس را نماد نظم و امنیت و عامل ایجاد احساس آرامش بدانند که و به آنها احترام بگذارند.
حجت الاسلام تقي پور، استاد حوزه علميه بابل

حجت الاسلام حسین تقی پور، استاد حوزه و  دانشگاه درگفت گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و با تقدیر از تلاش های حافظان امنیت کشور گفت: با توجه به  حجم و تنوع ماموریت های نیروی انتظامی مسؤولان انتظامی کشور باید بتوانند سطح نیروى انسانى پلیس کشور باید متناسب با اهداف و وظایف آن ارتقاء دهند.

 

استاد حوزه علمیه بابل  ادامه داد: فرماندهان نیروی انظامی بباید بتوانند با جذب نیروهای توانمند و خوش استعداد آنها را در بدنه اصلی انتظامی کشور به کار ببندند.

 

وی با بیان این که برخی از مشکلات نیروی انظامی و نقاط ضعفی که بر آن وارد می شود ناشی از وجود برخی نیروهای ضعیف و ناکارآمد است، اذعان کرد: با سازماندهی مجدد در چینش نیروها و خارج ساختن نیروهای ضعیف و ناکارآمد و پالایش نیروی انسانی شاهد افزایش سطح کیفی خدمات رسانی امنیتی و انتظامی در کشور خواهیم بود.

 

حجت الاسلام تقی پور با اشاره به این که وظیفه نیروى انتظامى یک وظیفه دینى و اسلامى است، خاطرنشان کرد: اقدامات نیروی انتظامی در راستای رضایت الهی است اما این امر مانع از آن نیست که به نقش نظام جبران خدمات و چگونگى رسیدگى مادى به پرسنل توجه شود.

 

وی افزود: الهى‏ بودن کار نیروى انتظامى و قصد قربت و نیت خالص براى انجام کارها، نافى آن نیست که وضعیت پرسنل نیروى انتظامى به‏ لحاظ نظام جبران خدمات بهبود یابد.

 

استاد حوزه علمیه بابل با بیان این که پلیس و عناصر خدوم نیروى انتظامى باید در حد توان و امکان از سطح برخوردارى مادى بالاترى بهره ببرند، تصریح کرد: اصلاح نظام جبران خدمات حتى زمینه را براى بهبود سطح کیفى نیروهاى این مجموعه نیز باز مى ‏کند و وقتى نیروهاى یک مجموعه به‏ لحاظ مادى از سطح بهترى برخوردار شدند، مى‏ توان از آن‏ها توقع ارتقاء کیفیت بیشترى نیز داشت.

 

امام جمعه گتاب بابل دیگر اقدام نیروی انتطامی را برای بهبود شاخصه ها در حوزه فرهنگی و افکار عمومی بیان کرد و افزود: باید نگاه مردم به پلیس ارتقاء یابد و نباید این مسأله تنها یک موضوعی تبلیغاتی دیده شود.

 

وی ادامه داد: اصولاً رابطه محبت بین مردم و پلیس عامل موفقیت این مجموعه است و از این‏رو باید اقداماتى صورت گیرد که اعتماد مردم به نیروى انتظامى افزایش یابد.

 

این استاد حوزه علمیه بابل، احترام دو سویه پلیس و مردم را موجب ارتقاء امنیتی جامعه عنوان کرد و گفت: باید به گونه ای عمل شود که مردم پلیس را نماد نظم و امنیت و عامل ایجاد احساس آرامش بدانند که و به آنها احترام بگذارند.

 

وی افزود: این امر تا حد زیادى به عمل روزمره نیروهاى پلیس در کشور بستگى دارد زیرا مردمى که در روز و در هنگام زندگى اجتماعى خود با پلیس روبه‏رو مى‏شوند درکى که از عمل همان افراد پلیسى که مى‏بینند حاصل مى‏کنند را مبنای قضاوت خود در مورد کلیت این سازمان قرار مى‏دهند.

 

حجت الاسلام تقی پور چهارمین عامل برای ارتقا و بهبود عملکرد پیس را اصلاح ساختارها روند کار نیروی انتظامی عنوان و خاطرنشان کرد: همه‏ ضعف ها به عملکرد فردى ختم نمى‏شود بلکه ساختارها و روندهاى کار نیروى انتظامى باید مورد اصلاح و ارتقاء روزمره قرار گیرد.

 

وی با تقدیر از بهبود روند و ساختار عملکرد پلیس از چند سال گذشته گفت: البته در سالیان گذشته، پلیس در بسیارى از روندهاى خویش کارآمدتر شده است و سعى در تسریع کار ارباب رجوع و بهبود روند کارها داشته است.

 

امام جمعه گتاب به تسریع در صدور گذرنامه و تعویض پلاک خودروها اشاره کرد و گفت: اصلاح ساختارها و تسریع در خدمات رسانی با بهره گیری از فناوری های روز از جمله در تعویض پلاک و گذرنامه به عنوان نماد عینی از رضایت مندی مردم از نوع خدمات پلیس قابل تقدیر است.

 

وی ادامه داد: این اصلاح روندها باید به‏صورت یک قاعده کلى و دائمى تداوم یابد تا وقتى‏که پلیس بتواند به سطحى از کارآمدى برسد که خود مظهر نظم و انضباط و کارآمدى در نظام باشد./1313/ت302/ب1

ارسال نظرات