۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۲۲۴۸۸۰
فرمانده نیروی مقاومت بسیج:

اردوهای جهادی جزء برنامه‌های مهم نیروی مقاومت بسیج است

خبرگزاری رسا ـ فرمانده نیروی مقاومت بسیج گفت: برگزاری اردوهای جهادی با حضور دانشجویان بسیجی در اقصی نقاط محروم کشور جزء برنامه‌های مهم و اثربخش این نیرو است.
سردار محمدرضا نقدي، رييس سازمان بسيج مستضعفين

به گزارش خبرگزاری رسا، محمدرضا نقدی، فرمانده نیروی مقاومت بسیج، پنجشنبه‌شب در آیین قدردانی از فعالان برتر اردوهای جهادی سپاه استان یزد افزود: به برکت حضور نیروهای جوان بسیجی در سطح روستاها کارهای بزرگی در راستای خدمت‌رسانی به مردم و کشور انجام شده است.

 

وی اضافه کرد: دانشجویان فعال بسیجی در مناطق مختلف کشور با لبیک به فرمان‌های مقام معظم رهبری و با حضور داوطلبانه در زمینه‌های مختلف نقش‌آفرینی کرده‌اند.

 

فرمانده نیروی مقاومت بسیج با اشاره به تاریخ پرافتخار اسلام و زندگی و سیره حضرت علی(ع) به گوشه‌هایی از شخصیت و خدمات این امام به مردم پرداخت و اظهار کرد: مولای متقیان با کمال افتخار و با جدیت زمین‌های زیادی را با مشقت فراوان آباد می‌کرد و سپس آن را در راه اسلام و تعالی دین وقف می‌کرد.

 

نقدی، رمز ماندگاری نام حضرت علی (ع) را در میان انسان‌های آزادیخواه جهان و مسلمان به خاطر ایمان کامل به خدا و وقف همه هستی خود در مسیر دین ذکر کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: آنچه برای همیشه باقی می‌ماند و خاک را کیمیا می‌کند گذشتن از خود و زندگی را وقف خدمت به دیگران کردن و تلاش برای احیای ارزش‌های الهی و انسانی است.

 

فرمانده نیروی مقاومت بسیج اظهار داشت: شما دانشجویان بسیجی و فعالان اردوهای جهادی باید قدر خود را بدانید که در این راه مقدس قرار گرفته‌اید.

 

نقدی اظهار کرد: اصل برگزاری اردوهای جهادی فقط عمران و آبادانی روستاها نیست بلکه آنچه مهم‌تر و اساسی‌تر ساختن انسان‌ها و به کمال رسیدن است.

 

وی تأکید کرد: باید اعضای اردوهای جهادی بر کمیت و کیفیت برنامه‌های خود اضافه کنند و همچنین در جذب دیگر اقشار و دانشجویان برای مشارکت در این امر جدی باشند.

 

فرمانده نیروی مقاومت بسیج تصریح کرد: اجرای این طرح طی چند سال گذشته ثمرات ارزشمندی را در محروم‌ترین و دور افتاده‌ترین مناطق به همراه داشته و قطعاً باید فعالیت بیشتر شود.

 

نقدی در ادامه با تبریک هفته ولایت به واقعه غدیر خم اشاره و از دانشجویان خواست تا با دقت نسبت به مطالعه خطبه غدیر و تبیین و تجلیل آن بکوشند، اگر به نگاه عمیق این خطبه مورد مطالعه قرار گیرد یکی از پیام‌های مهم آن مسئله ولایت‌فقیه و رهبری در طول تاریخ بشریت است.

 

فرمانده نیروی مقاومت بسیج تأکید کرد: این واقعه را نباید فقط یک حادثه تاریخی زودگذر دانست که یک جریان همیشگی و پرنشاط برای تمام آدمیان است.

 

نقدی گفت: باید واقعه غدیر و زوایای آن بررسی و درس‌ها و پیام‌های آن در جامعه جاری و ساری شود که رمز و راز عزت ما در تحقق این ابعاد و عمل به آن است.

 

گفتنی است در این مراسم که در سالن شهید مطهری سپاه الغدیر یزد برگزار شد از فعالان برتر اردوهای جهادی این استان قدردانی شد./998/د101/ب4

ارسال نظرات