۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۲۲۴۹۶۵
امام جمعه گلوگاه:

غدیر سند حقانیت شیعه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با تبریک دهه امامت و ولایت افزود: غدیر سند حقانیت شیعه است که بیان و تبیین درست و اصولی آن در جامعه از مهمت رین وظایف همه شیعیان به ویژه علما و روحانیان است.
امام جمعه گلوگاه

حجت الاسلام سید ابراهیم میراحمدی، امام جمعه گلوگاه، در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری رسا در گلوگاه با تبریک دهه امامت و ولایت افزود: غدیر سند حقانیت شیعه است که بیان و تبیین درست و اصولی آن در جامعه از مهمت رین وظایف همه شیعیان به ویژه علما و روحانیان است.

 

وی اظهار داشت: همه ما باید در زنده نگه داشتن عید غدیر تلاش کنیم و مردم همان‌گونه که عاشورا را زنده کردند و در مورد غدیر هم این گونه باشند و در جهت بزرگداشت و زنده نگه داشتن نام و یاد غدیر تلاش کنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به اهمیت عید غدیر گفت: غدیر در فرهنگ اسلامى یک دریا است و این پدیده و رخداد یک حادثه بسیار مهم تاریخى است، غدیر، عید ولایت و سیاست و دخالت مردم در مسأله حکومت و عید آحاد ملت و امت اسلامى است.

 

حجت الاسلام میر احمدی در ادامه از برکات این روز را تحکیم بیعت با ولایت برشمرد و افزود: واقعه غدیر باید هر ساله بازخوانى شده تا اهمیت موضوع براى نسل‏هاى‏آینده روشن شود.

 

امام جمعه گلوگاه افزود: ولایت یکى از مسائل ارزشمند در فرهنگ دینى ‏و مذهبى مسلمانان به شمار مى‏آیدو ملت ایران با برخوردارى از پشتوانه عظیم ولایت، قادر به مقاومت در برابر تهاجم سنگین دشمنان داخل و خارج و گروهک‏هاى سیاسى است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، بزرگترین خدمت به غدیر، تقویت رکن رکین ولایت فقیه است و به هر اندازه که این اصل اقتدار یابد، راه براى گسترش تفکر دینى و علوى هموار خواهد شد.

 

امام جمعه گلوگاه با بیان این که مسأله نخست در واقعه غدیر انتصاب امیرالمؤمنان(ع) و ولایت ایشان است، ادامه داد: مسأله مهم در این خصوص این است که امام علی(ع) انتخاب شده مردم نیست بلکه از سوی خدا منصوب شدند و باید بدانیم که ولایت انتخابی نیست بلکه انتصابی است و در این مسأله روشن‌ترین نکته این است که ولایت از آن خدا است و حاکم بلاعزل عالم نیز خداوند متعال است.

 

وی ادامه داد: خداوند انسان را آزاد خلق کرد، اما این آزادی باید در چارچوب باشد چرا که در یک آزادی بی حد و حصر انسان خود را نابود می کند و گاهی خود آزادی از بین برنده است.

 

 امام جمعه گلوگاه با بیان این که اساسی ترین دلیل شیعه این است که علی(ع) منصوب خدا است، اذعان داشت: پیامبر گرامی اسلام مبلغ انتصاب است و این آیه می گوید: بلغ ما انزل الیک من ربک یعنی تو از طرف خدا مأموری که علی را منصوب کنی و نگفت من نفسک از طرف خودت بلکه گفت از طرف ربک یعنی پروردگارت.

 

امام جمعه گلوگاه با اشاره به برخی شبهات وارد شده به مسأله غدیر افزود: عده ای تلاش کردند تا مسأله غدیر را یک موضوع ساده جلوه دهند، اما غدیر شناسنامه شیعه است و عزت و افتخار امروز شیعه در دنیا برگرفته از همین فرهنگ غدیری است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران  یادآور شد: ماه ذی الحجه ماه ولایت است و این ایام، ایام متبرکی است که همه ما باید سعی کنیم از این فرصت‌های ناب بهترین استفاده را داشته باشیم و کسانى که مدعى هستند که ما شیعه امیرالمومنین(ع) هستیم، باید در قول و فعل و نوشتن و گفتن و همه‏ چیز، از و تبعیت داشته باشند ./ 1317/ت302/ب1

ارسال نظرات