۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۲۲۴۹۸۸
امام جمعه بروجرد:

تبیین فرهنگ غدیر در جامعه باید همراه با تفسیر مفاهیم قرآنی باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بروجرد گفت: ابلاغ غدیر باید با تفسیر مفاهیم قرآنی در جامعه همراه باشد تا اثرگذاری بیشتری داشته و نسل جوان به خوبی آن را درک کنند.
حجت الاسلام ترابي-امام جمعه بروجرد

حجت الاسلام حسن ترابی، امام جمعه بروجرد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با گرامی‎داشت دهه امامت و ولایت، بیان داشت: افتخار امروز در عرصه های گوناگون مرهون انتقال پیام غدیر به نسل های جامعه است.

وی با بیان این که عید غدیر از مهم ترین اعیاد مسلمانان است، افزود: در این ایام باید به اصل ولایت توجه شود.

امام جمعه بروجرد با تأکید بر انتقال پیام غدیر به نسل های جوان و آینده، عنوان داشت: غدیر در تبیین مذهب شیعه بین نسل جوان نقش بسزایی دارد.

حجت الاسلام ترابی با بیان ضرورت آشنایی نسل جوان و آینده به پیام غدیر خاطرنشان کرد: برای مقابله با توطئه های دشمن، نسل جوان نباید از واقعه غدیر بی خبر باشد.

وی با اشاره به این که دشمنان اسلام امروز با تکنولوژی روز در پی تحریف سخنان پیامبر اکرم(ص) هستند، افزود: دشمنان اسلام با ایجاد شبهات و اختلاف افکنی ذهن مردم را نسبت به ولایت و امامت به بی‎راهه می‌کشانند.

حجت الاسلام ترابی با اشاره به این که دشمنان با ایجاد شبهه می خواهند غدیر را موضوعی انحرافی جلوه دهند، تصریح کرد: غدیر فرهنگی غنی که تبیین و تقویت آن در جامعه امروز مسأله ای ضروری است.

امام جمعه بروجرد در ادامه تبیین فرهنگ غدیر، آشنایی نسل جوان با واقعه غدیر و انتقال پیام غدیر به نسل های آینده را بهترین عامل مقابله با شبهات بیان و تصریح کرد: تقویت باورهای دینی جوانان موجب مصونیت آنان در برابر این شبهات می شود.

وی با تأکید بر گسترش فرهنگ غدیر، عنوان داشت: ابلاغ غدیر باید با تفسیر مفاهیم قرآنی در جامعه همراه باشد تا اثرگذاری بیشتری داشته و نسل جوان به خوبی آن را درک کنند.

حجت الاسلام ترابی با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران با پیروی از امامت و ولایت و به برکت خون شهدا، تاکنون در عرصه های گوناگون سربلند بوده است، افزود: نظام امامت و ولایت، به عنوان الگویی موفق در اختیار دنیا قرار گرفته است./9459/ت302/ب2

ارسال نظرات